Suntem inundați de chinezării. Câți bani de pierd

Autor: Denisa Miron, Colaborator
Publicat: 06-12-2016 07:11

Din cauza produselor falsificate care sufoca piata, tara noastra are pierderi de vanzari ce se ridica, anual, la 3,67 miliarde de lei, relateaza National.

La nivel european, produsele contrafacute – de la incaltaminte si produse electronice pana la asa zisele ceasuri de lux  – duc si la pierderea a mii de locuri de munca in sectoarele respective.

Romanii s-au obisnuit sa vada “Adibas”(dar si “Daiads”), “Soanic”, “Soany”, “Hike”, “Raymond Will” etc, copii grosolane ale originalelor. Dealtfel, Alibaba, cea mai mare companie de comert on line din China, specializata in piratarea brandurilor mondiale, anunta ca isi va dubla, pana in 2020, valoarea tranzactiilor, la peste 900 de miliarde de dolari.

Paradoxal, in Romania si domeniul farmaceutic este infestat, vanzarile de contrafaceri se ridica la peste 16%, de patru ori mai mult decat media UE. Urmeaza sectoarele produselor cosmetice, articole sportive, imbracaminte, incaltaminte, jucarii, ceasuri de mana si bijuterii, electronice, bauturi alcoolice etc.