Conflictul dintre asiguratori și service-uri continuă

Autor: Cristi Șelaru, Redactor
Publicat: 17-02-2017 18:57
Actualizat: 17-02-2017 19:57

Uniunea Națională a Societăților de Asigurare și Reasigurare din România precizează într-un comunicat că este „de preferat” procedura de constatare a daunelor în cazul polițelor RCA să fie efectuată la sediul asiguratorului, „ca și până acum”.

„Din punctul de vedere al industriei de asigurări, soluția optima este ca păgubitul și asigurătorul să stabilească împreună locul de efectuare a constatării, pentru a asigura acestui proces o bună operativitate și reducerea timpului de constatare. Pentru o administrare eficientă a costurilor, care să nu pună presiune pe primele de asigurare, dar și pentru o gestionare ușoară a resurselor implicate este de preferat ca procedura de constatare a daunelor să fie efectuată la sediul asigurătorului, ca și până acum”, se arată în comunicat.

Declarația vine după ce Asociația Societăților de Service Auto Independente (ASSAI) a sugerat clienților că, dacă „asiguratorul RCA nu efectuează constatarea daunelor în termenul legal de 5 zile lucrătoare de la notificare, păgubitul RCA poate să procedeze la repararea autovehiculului avariat înainte de efectuarea constatării daunei”.