Schimbare URIAŞĂ la Facebook. Serviciul pentru care va trebui să plătești

Autor: Alexandra Cruceru, Redactor
Publicat: 22-07-2017 11:28
Actualizat: 22-07-2017 12:37

Reţeaua de socializare Facebook se pregăteşte să permită companiilor media care publică diverse conţinuturi pe platforma ei să limiteze numărul de articole cu accesare gratuită şi să propună abonamente, după modelul celor propuse deja pe site-urile lor, informează AFP, conform agerpres.ro

Lansată în mai 2015, funcţia "Instant Articles" permite editorilor de presă să publice articole adaptate platformei Facebook, cu un timp de încărcare redus, fără ca utilizatorul să fie nevoit să se conecteze pe site-ul companiei de presă.

Citește și: Mutare bombă! Cine va cumpăra Banca Românească de la National Bank of Greece

Până în prezent, totalitatea conţinutului publicat prin această metodă era cu acces gratuit, fără restricţii. 

Facebook lucrează în prezent cu editorii pentru a le permite să implementeze o limită de articole consultabile gratuit în fiecare lună, a declarat, pentru AFP, o sursă din acest proiect.

Citește și: Dezvăluiri din interior! PSD pregătește un nou proiect bombă

După ce măsura va fi implementată, editorii vor putea - aşa cum fac deja pe site-urile proprii - să blocheze accesul internauţilor şi să le propună să se aboneze pentru a avea acces gratuit la conţinuturile lor, a explicat aceeaşi sursă. 

Deşi negocierile sunt încă în derulare, ele se îndreaptă spre un prag situat la cel puţin 10 articole pentru fiecare editor.

Citește și: Lovitură pentru milioane de români! Ce li se va întâmpla în următorii patru ani


Proiectul prevede ca internauţii care sunt deja abonaţi la o companie media online să aibă acces şi la conţinutul distribuit pe Facebook de acea companie, fără restricţii. 

Editorii care doresc, vor putea să păstreze modelul accesului total liber şi gratuit, beneficiind în continuare de funcţia "Instant Articles". 

Lansarea proiectului este prevăzută pentru sfârşitul anului, sub forma unui test la care va participa un mic grup de editori. Facebook doreşte să demareze acel test în luna octombrie, potrivit aceleiaşi surse.

Citește și: Cristian Boureanu face declarații ULUITOARE! Ce a putut să spună fostul deputat

Dacă testul va fi concludent, reţeaua de socializare prevede creşterea numărului de editori - parteneri în 2018. 

Deocamdată nu este cunoscut modul în care vor fi împărţite veniturile, un punct-cheie al activităţii editoriale de pe internet.