Românii sunt experți în video-chat și Whatsapp: Studiul care ne arată că depășim media europeană

Autor: Cristi Șelaru, Redactor
Publicat: 17-08-2017 08:07
Actualizat: 17-08-2017 09:16

Aproape trei sferturi (74%) dintre utilizatorii români de internet, cu vârste între 16 și 74 de ani, interacționează prin intermediul rețelelor de socializare, fapt care plasează România pe locul 9 în Uniunea Europeană (UE) pe acest segment, relevă o cercetare de specialitate, dată publicității miercuri.

Procentul celor care accesează rețelele de socializare depășește media europeană, care se situează la 63%, scrie agerpres.ro.

Citește și: Sorin Grindeanu reacționează! Rezultatele publicate de INS i-au dat aripi

Potrivit cercetării Perceptum, alte activități preferate ale românilor în mediul online sunt convorbirile prin intermediul aplicațiilor de tipul Whatsapp Voice Call și video-chat-ul.

La polul opus, cel mai puțin utilizate, se află serviciile bancare și documentarea online.

Citește și: Alertă de la Guvern! O nouă ordonanță cu impact asupra tuturor românilor

La nivel general, sondajul de specialitate arată că doar opt din 100 de români folosesc aplicația de Internet Banking, la o medie europeană de aproape 60%. De asemenea, la fel de puțin folosite sunt serviciile de sharing și poștă electronică (e-mail), documentarea online (alte informații decât știrile de presă) sau rezervările turistice.

Conform realizatorilor cercetării, aproape jumătate dintre utilizatorii români de internet ascultă muzică online, similar celorlalți europeni, în timp ce șase din zece români citesc știri online. În plus, în România, mai puțin de o companie din zece (8%) este înalt digitalizată.

Citește și: Zoltan Teszari e în culmea fericirii! Digi a dat lovitura

'Mai exact, se consideră că o afacere este înalt digitalizată atunci când aceasta îndeplinește câteva criterii clare: cel puțin jumătate dintre angajați au acces la Internet, deține experți IT, are acces la Internet de mare viteză, alocă dispozitive mobile cu acces la Internet pentru cel puțin 20% dintre angajați, are un website, are un website cu funcții mai elaborate (chatbox sau vânzări online), are pagini de social media, investește în publicitatea pe Internet și achiziționează servicii avansate de cloud', se notează în concluziile celor de la Perceptum.

În acest context, 65% dintre companiile românești sunt slab digitalizate, însemnând, de regulă, un website extrem de simplu și câteva computere. De asemenea, doar 43% dintre firmele autohtone își dotează angajații cu dispozitive portabile cu acces la internet (laptop, netbook sau tabletă, smartphone sau smartwatch), reiese din sondajul citat.

Citește și: Mesaj de ultimă oră al premierului Mihai Tudose