Denunțătorul OUG13 cere DEMISIA șefului CCR, Valer Dorneanu

Autor: Alexandra Cruceru, Redactor
Publicat: 03-10-2017 14:47
Actualizat: 03-10-2017 15:48

Mihai Polițeanu, unul dintre liderii „Iniţiativa România“, solicită printr-o scrisoare deschisă demisia din funcția de judecător al Curții Constituționale a României a lui Valer Dorneanu.

„Domnule Președinte Valer Dorneanu,

Presiune URIAȘĂ pentru Mihai Tudose și Tudorel Toader: Numărul magistraților care cer retragerea proiectului de modificare a legilor justiţiei CREȘTE

Constatând că prestigiul, credibilitatea și independența Curții Constituționale au fost grav afectate chiar prin decizii și hotărâri ale majorității Curții, vă solicităm demisia din funcția de judecător al Curții Constituționale a României. Același lucru ar trebui să-l facă și alți judecători ai CCR care, prin activitatea lor, au pus în pericol statul de drept și separația puterilor în stat, punând mai presus de Constituție interese sau motivații personale.

Cerem aceste lucruri tocmai pentru că respectăm pe deplin independenta și atribuțiile constituționale și legale ale Curții și considerăm că aceasta trebuie să se afle dincolo de orice suspiciune profesională, morală și politică, fiind o instituție fundamentală a democrației în România.

În acest spirit, solicităm, de asemenea, instituției Curții Constituționale a României:

  1. Din nou, în continuarea cererii noastre din 26 iunie 2017, să reapreciați Hotărârea 1/22.06.2017 prin care s-a instituit cenzura opiniilor separate și concurente, mai ales că acum și o instanță de judecată a constatat că acest act administrativ încalcă legile și Constituția României;
  2. Să reveniți asupra Deciziei nr. 396/06.06.2017, prin care ați impus Parlamentului să legifereze un prag valoric pentru infracțiunea de abuz în serviciu, în sensul punerii în acord cu recomandările reale, nu inventate, ale Comisiei de la Veneția;
  3. În continuarea amicus curiae trimis pe 24 septembrie Curții Constituționale a României de către Inițiativa România în dosarele 2428E/2017 și 2429E/2017 având ca obiect posibilul conflict juridic de natură constituțională între Parlamentul României și Ministerul Public, să respingeți sesizările Președinților celor două camere ale Parlamentului, luând în considerare atât aspectele de ordin procedural, care arată că activitatea Comisiei de anchetă s-a desfășurat începând cu 5 iulie 2017 în afara normelor constituționale și legale, cât și aspectele care țin de fondul cauzei și care indică că nu sunt îndeplinite condițiile necesare pentru constatarea unui conflict juridic de natură constituțională.

Camelia Bogdan mută în războiul cu șeful Inspecției Judiciare. Cere inclusiv citarea unui jurnalist

Cerem toate acestea având în vedere:

  1. Considerentele sentinței civile nr. 3044/2017, pronunțată de Curtea de Apel București în Dosarul nr. 5654/2/2017, prin care instanța a constatat că Hotărârea CCR 1/22.06.2017 privind redactarea opiniilor separate și concurente “nu reprezintă un act jurisdicțional, cum în mod eronat afirmă aceasta (n.n. CCR), ci un act administrativ cu caracter normativ” și că există texte legale superioare care o contrazic în mod expres (Legea 47/1992, Legea 544/2001 și Constituția României);
  2. Răspunsul Comisiei de la Veneția publicat în 24 septembrie 2017 adresat jurnalistului Liviu Avram, care dovedește că impunerea unui prag valoric pentru infracțiunea de abuz în serviciu a fost fundamentată pe un fals de interpretare a Raportului Comisiei de la Veneția intitulat „Relaţia dintre responsabilitatea politică şi cea penală a miniştrilor”;
  3. Că cererea formulată în baza Legii 544/2001 de Inițiativa România prin care am solicitat “o copie a actului de numire a doamnei deputat Oana Consuela FLOREA în funcția de președinte al Comisiei speciale de anchetă a Senatului și Camerei Deputaților pentru verificarea aspectelor ce țin de organizarea alegerilor din 2009 și de rezultatul scrutinului prezidențial” a primit prin răspunsul 6b/412E/02.10.2017 al Camerei Deputaților confirmarea de facto că nu există un astfel de act de numire care să aibă valoare juridică și că, odată cu demisia fostului Președinte al Comisiei de anchetă, Mihai Fifor, activitatea Comisiei s-a desfășurat ilegal începând cu data de 5 iulie 2017, toate activitățile și actele emise de comisie începând cu această dată fiind lovite de nulitate”, scrie Polițeanu pe Facebook.