CNN dezvăluie metoda ingenioasă prin care Rusia a influențat campania electorală din SUA

Autor: Lucian Negrea, Reporter
Publicat: 14-10-2017 09:40
Actualizat: 14-10-2017 15:59

Eforturile Rusiei de influenţare a opiniilor politice în Statele Unite nu s-au limitat la platformele de socializare online Facebook şi Twitter. O investigaţie CNN vizând un cont online rus arată că tentaculele s-au extins la YouTube, Tumblr şi chiar Pokemon Go.

Citește și: Rovana Plumb îl acuză de MINCIUNĂ pe Mihai Tudose. Mărturii din şedinţa PSD în care şi-a anunţat demisia

Citește și: Victor Ponta s-a DEZLĂNȚUIT: Fostul premier face DEZVĂLUIRI INCENDIARE despre noii miniștri

O campanie online asociată Rusiei şi difuzată în cadrul mişcării americane Vieţile Persoanelor de Culoare Contează (Black Lives Matter) a utilizat platformele Facebook, Instagram, Twitter, YouTube, Tumblr şi Pokemon Go, contactând chiar jurnalişti, în efortul de a folosi tensiunile rasiale din SUA pentru a accentua clivajele în societatea americană, arată investigaţia realizată de CNN, informează Mediafax.

Campania online, intitulată "Nu ne împuşcaţi!", oferă noi perspective asupra modului în care agenţi ruşi au creat un amplu mediu online în care erau distribuite mesaje politice în scopul amplificării tensiunilor politice. Campania pare să fi fost coordonată de o structură online care ar avea legături cu Kremlinul - Agenţia de Cercetare în domeniul Internetului (Internet Research Agency, IRA).

Campania "Nu ne împuşcaţi!" luase amploare după împuşcarea mortală de către poliţie în august 2014, în Ferguson (Missouri), a unui tânăr de culoare, Michael Brown. Serviciile secrete ruse ar fi utilizat platforme online pentru a evidenţia brutalitatea poliţiei americane, scopul fiind mobilizarea afro-americanilor pentru proteste şi perceperea activismului persoanelor de culoare drept o ameninţare, influenţând astfel opiniile înaintea scrutinului prezidenţial câştigat de candidatul republican Donald Trump.