Mișcare năucitoare pe piața globală de intelligence

Autor: Radu Pop, Colaborator
Publicat: 23-10-2017 23:57

stiripesurse.ro vă prezintă principalele știri din presa zilei, printre care și o analiză din cotidianul Național pe tema schimbărilor de pe piața globală de intelligence cu efecte directe pentru țara noastră.

Național:

Miscare naucitoare pe „piata globala” de intelligence, cea atat de strans legata in ultima vreme de interesele economico-financiare ale marilor jucatori ai lumii. Iar cum „faliile” la nivel mondial  sunt in plina operatiune de repozitionare, incercandu-se astfel evitarea unui „cutremur” devastator in urma iesirii Marii Britanii din Uniunea Europeana, deja se fac noi aliante si impartiri ale sferelor de interese. Iar faptul ca in ultimele saptamani numarul britanicilor care vin tot mai des in tara noastra, indiferent ca este vorba de oameni de afaceri, demnitari sau discretii agenti de influenta ai serviciului regal de informatii externe a crescut de zece ori nu arata decat un singur lucru: predarea Romaniei, de catre noua Administratie Republicana, catre „zona de confort” a MI6!
Ceea ce poate fi o veste mai mult decat uriasa pentru viitorul economic si stabilitatea Romaniei, chiar daca pentru opinia publica si pentru o clasa politica atat de debila precum a noastra situatia este greu de inteles, cel putin in aceasta faza. Numai ca „rocada” este una cat se poate de pragmatica, ea intervenind odata cu castigarea de catre republicanii „Marelui Blond” a alegerilor din SUA si fiind amplificata de „Brexit”, cel din urma fiind cel mai negru cosmar posibil pentru „binomul” european franco-german. Astfel ca, in timp ce marile companii americane, multe dintre ele obisnuite deja a investi in „zona gri” asigurata de agentiile americane de intelligence isi pregatesc dolarii pentru a plusa in special pe piata energetica din Romania, strategii in securitate au cautat solutii pentru a gasi aliati care sa „securizeze” situatia din statul cel mai loial al SUA din aceasta parte a lumii. Si cum deja se stie ca americanii aproape ca prefera sa infrunte Armata Rosie decat sa colaboreze cu ofiterii germani, in timp ce francezii au fost catalogati ca fiind prea „duali”, solutia cea mai la indemana a fost cea britanica. (Mai multe detalii AICI)

Hotnews:

Ministerul Economiei a pus luni in dezbatere publica un proiect de lege pentru reglementarea sistemului de redevente al concesiunilor resurselor minerale, petroliere si hidrominerale. Practic, pentru toate aceste resurse va exista un singur cadru legal privind redeventele, nu separat ca acum. In ceea ce priveste reglementarile privind redeventele petroliere, asteptate de cel putin trei ani, nu apar mari modificari fata de ce prevede legea in prezent. In cazul productiei onshore de gaze si titei, revedentele raman la fel ca acum. In cazul productiei offshore (cea din Marea Neagra), redeventa va fi formata dintr-o cota fixa si una variabila, in functie de volumul de titei si gaze extras. Pana acum, redeventele nu erau diferentiate in functie de tipul de exploatare (onshore sau offshore)
In cazul zacamintelor offshore de titei, se stabileste o cota fixa de 8% pentru intreg volumul extras si una variabila intre 4,5% si 5% in functie de volumul extras. In cazul zacamintelor offshore de gaze naturale, se stabileste o cota fixa de 10% pentru intreg volumul extras si una variabila intre 2% si 3%, in functie de volumul extras.
In cazul in care acelasi zacamant offshore este exploatat in doua sau mai multe zone din cadrul aceluiasi perimetru petrolier, in scopul determinarii cotei procentuale aplicabile in vederea stabilirii redeventei petroliere din segmentul upstream offshore se va lua in considerare productia bruta extrasa din cadrul intregului zacamant offshore, indiferent daca a fost sau nu comercializata total sau partial.
Productia bruta include si toate cantitatile necesare desfasurarii activitatilor asimilate celor de exploatare.
Calculul contravalorii redeventei petroliere offshore se face pe baza pretului de referinta stabilit de catre autoritatea competenta. (Mai multe detalii AICI)

RFI:

Primarii din aceste capitale, printre care se află Paris, Londra, Barcelona, Vancouver, Mexico, Seattle, Copenhaga, Los Angeles şi Milano doresc ca oraşele lor să fie zone cu zero emisii poluante. Primarii acestor metropole au venit la Paris pentru a vorbi despre angajamentele politice luate pentru a reduce poluarea atmosferică. Au trecut aproape 2 ani după semnarea Acordului asupra schimbărilor climatice de la Paris prin care se doreşte reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră.
Au trecut 12 zile de când primarul Parisului, Anne Hidalgo anunţa dorinţa sa ca până în 2030 pe străzile capitalei să nu mai circule autoturisme pe benzină.
Acum, la puţin timp aşadar, ea s-a întâlnit cu 12 omologi din C40, o reţea de 91 mari oraşe. Organismul este condus în prezent de Anne Hidalgo. Angajamentul luat cu această ocazie: trasformarea oraşelor pe care le conduc în teritorii mai verzi, mai sănătoase şi categoric fără energii fosile. Iar importante zone din aceste oraşe vor avea zero emisii poluante până în 2030. Adică, zone unde autoturismele diesel şi cele pe benzină vor fi interzise circulaţiei. O bună parte din emisiile de gaze cu efect de seră provin din transporturi, amintesc edilii din C40 citând un studiu realizat în Statele Unite, Marea Britanie, Franţa şi Germania.
Pentru a susţine tranziţia, primarii s-au angajat la facilitarea accesului la alte mijloace de transport, cum ar fi bicicleta şi un mai bun acces la mijloacele de transport în comun. Din 2025, municipalităţile vor achiziţiona doar mijloace de transport în comun cu zero emisii poluante. "Este o declaraţie ambiţioasă pentru a reuşi reducerea poluării din atmosferă", a declarat primarul Parisului, Anne Hidalgo.
Unele oraşe semnatare nu au aşteptat acest moment pentru a trece la măsuri. Paris a decis în 2015 iar anul următor Mexico, Atena şi Madrid au decis să renunte la vehiculele diesel până în 2025. Au decis să nu mai permită să circule maşinile extrem de poluante, în special cele vechi. Barcelona nu va mai atribuí din 2019 licenţe de taxi proprietarilor de vehicule diesel. Londra şi Milano au mers şi mai departe şi au introdus puncte de taxare în oraş, cum sunt cele existente pe autostrăzi, pentru a decongestiona zonele centrale. (Mai multe detalii AICI)

Digi24:

Cristian Tudor Popescu a comentat la Digi24 victoria Simonei Halep din primul meci de la Turneul Campioanelor 2017. Jurnalistul a remarcat serviciul bun al liderului mondial WTA dar și o greșeală majoră făcută de tatăl jucătoarei franceze când a venit în teren să discute cu ea.
"M-a impresionat serviciul Simonei. A fost elementul determinant în acest meci, în special serviciul doi cu care Simona a reușit să o țină la respect pe „bombardiera” Garcia atunci când nu i-a intrat serviciul unu.
Vedeți cum e tenisul? Să ne amintim cum arăta Garcia la Beijing, în finală. Acolo, Caroline Garcia, prea puternică, invincibilă, a servit vreme de două ore cu o cadență infernală și a lovit tare cu dreapta. Aici nu a mai reușit să facă lucrul ăsta. Motivul principal a fost serviciul Simonei și faptul că Simona a atacat-o, nu a lăsat-o să-și mai facă jocul agresiv. Intervenția lui Darren Cahill din primul set, o altă deosebire față de Beijing, acolo nu a fost Darren, intervenția lui a fost ca întotdeauna foarte bună. I-a spus doar atât: „Nivelul de joc e bun, servești foarte bine, doar că nu-i mai da puncte gratuite. Fă-o să-și câștige punctele greu.
Cu această indicație, dată cu tonul inconfundabil al lui Cahill, de la 4-3 pentru Garcia, Simona a câștigat setul cu 6-4. A fost o desfășurare aproape matematică a meciului. De câte ori Simona a fost pasivă în joc, mulțumindu-se să trimită mingea peste fileu, așteptând să vadă ce-i vine de dincolo, Garcia a luat inițiativa, a lovit și a făcut punct în majoritatea cazurilor. De câte ori Simona s-a mobilizat și a trimis ea minge aspră, în unghi care să nu îi permită lui Garcia să se așeze, atunci a câștigat Simona.
S-a mai produs ceva important. O intervenție catastrofală a tatălui Carolinei Garcia, care este și antrenorul său", a declarat jurnalistul. (Mai multe detalii AICI)