EXCLUSIV Cum va arăta logo-ul României la Preşedinţia Consiliului UE şi care e povestea lui

Autor: Florin Pușcaș
Publicat: 09-11-2017 10:56

Concursul „Romania’s EU Council Presidency Logo Competition“, organizat de Ministerul Educaţiei Naţionale şi Ministerul Afacerilor Externe, în vederea stabilirii logo-ului oficial al Președinției Consiliului Uniunii Europene, pe care România și-o va asuma începând cu 1 ianuarie 2019, şi-a stabilit câştigătorii.

Creaţia care a obţinut marele premiu de 3.000 de euro şi o excursie la Bruxelles îi aparţine lui Ioan Dobrinescu, un elev de clasa a IX-a de la Colegiul Național „Ion Luca Caragiale“ din București, în vârstă de 15 ani. Logo-ul Președinției României a Consiliului Uniunii Europene reprezintă ilustrația viziunii tinerilor din România privind Uniunea Europeană și viitorul său. Rezultatul concursului „Romania’s EU Council Presidency Logo Competition“, competiţie dedicată tinerilor, logo-ul indică o Uniunea Europeană în mișcare, sigură pe sine, dinamică dar și atașată valorilor sale.

Estetic, Uniunea Europeană poate fi ilustrată imaginar printr-un lup, animal prezent în mitologiile majorității culturilor europene. Suplimentar, desenul ilustrează o Uniunea Europeană care își afirmă atașamentul față de protecția biodiversității în contextul discuțiilor privind desemnarea anului 2019, în care România va deţine Preşedinţia, ca fiind „Anul European pentru Biodiversitate“. Astfel, România reamintește faptul că este țara cu cea mai mare populație de lupi, fiind, pe cale de consecinţă, un exemplu de bună practică în privinţa protejării biodiversității europene.

Proiectul câştigător a fost pe primul loc atât în preferinţele juriului din care fac parte nume grele precum Rareş Bogdan, Dana Grecu, Bogdan Enoiu sau Bogdan Naumovici, dar a obţinut totodată şi aproape 3.000 de voturi pe pagina de Facebook special creată de Ministerul Educaţiei Naţionale pentru cele 19 lucrări finaliste. Conceptul lui Dobrinescu va fi îmbunătăţit, pentru ca logo-ul rezultat să asigure o identitate vizuală unitară a campaniei de promovare, inclusiv printr-o integrare grafică armonioasă a simbolisticii europene.