Mark Zuckerberg sfidează Parlamentul britanic în scandalul momentului: Refuză audierea în legătură cu scurgerea de date

Autor: Alexandra Cruceru, Redactor
Publicat: 27-03-2018 20:29
Actualizat: 27-03-2018 21:42

Co-fondatorul Facebook Mark Zuckerberg a refuzat solicitarea Parlamentului britanic de a fi audiat în legătură cu scurgerea de date din scandalul Cambridge Analytica, scrie The Independent, potrivit news.ro.

Şeful Facebook îşi va trimite în schimb unul dintre adjuncţii principali, a anunţat compania.

Damian Collins, cel care conduce comitetul pentru mediul digital, cultură, media şi sport, îi trimisese lui Zuckerberg o solicitare scrisă pentru a apărea în faţa Parlamentului.

Facebook a răspuns printr-o scrisoare în care precizează că îl va trimite ori pe Mike Schroepfer sau pe Chris Cox, ambii lucrând pentru Zuckerberg de peste 10 ani şi fiind printre cei mai vechi cu funcţii executive din companie.

În scrisoare nu se specifică motivele pentru care Zuckerberg nu va fi prezent.

I-a cerut DEMISIA lui Dragnea, dar acum vrea ca liderul PSD să îi TREACĂ LEGEA plafonării dobânzilor

Scrisoarea este semnată de Rebecca Stimson, şefa politicilor publice de la Facebook pentru Marea Britanie.

„Facebook conştientizează interesul publicului şi al Parlamentului pentru aceste probleme şi este de acord privind necesitatea lămuririi acestor probleme de la cele mai înalte niveluri ale companiei de către cei care au autoritatea de a vă răspunde la întrebări. Astfel, domnul Zuckerberg a rugat personal unul dintre adjuncţii săi să ofere probe comitetului”, se arată în comunicat.

De asemenea, în scrisoare se precizează că doar 1% dintre cei care au descărcat aplicaţia pe care a folosit-o Cambridge Analytica pentru a aduna datele sunt din Marea Britanie.

Zuckerberg a fost criticat în repetate rânduri pentru că nu a vorbit public despre acuzaţiile aduse companiei în scandalul Cambridge Analytica. Timp de câteva zile, şeful Facebook nu a făcut niciun comentariu, pentru ca apoi vorbească în cadrul unei postări pe Facebook şi în articole publicitare în ziarele britanice.