Opoziția în online. Care sunt cele mai căutate branduri politice?

Autor: Andrei Tiut, Colaborator
Publicat: 24-06-2018 17:49
Actualizat: 25-06-2018 12:52

Opoziția  română prezintă un peisaj destul de pestriț. Partidul Național Liberal este un partid tradițional, cu organizații până la nivel de comună. Uniunea Salvați România încearcă și ea să își construiască organizații, dar... mai este mult până departe. Pro România se confundă în continuare cu Victor Ponta. PMP este un caz mai bizar. La nivel de brand politic ea este dominată de fostul său președinte, Traian Băsescu. Totuși succesul său electoral (cât a fost) se datorează și prezenței unor șefi de organizație cu vechime în politică (unii luați de pe la alte partide). Cum se reflectă această diversitate în online?

Comparând partidele, doar trei partide ies în evidență: PNL și USR și PMP. Întâmplător sau nu, singurele partide parlamentare.

Dacă ne uităm, însă, la principalele personalități vedem că Dan Barna și Ludovic Orban nu mai domină peisajul. Internauții sunt interesați de Traian Băsescu (în sud și est) și, surprinzător, Victor Ponta (Transilvania, dar și Moldova). Dacian Cioloș este căutat în județul de baștină, Sălaj, dar și în Alba. Dan Barna și Ludovic Orban lipsesc, în sensul că în oricare județ al țării există un lider al opoziției mai căutat decât ei.

 

Astfel, PNL și USR nu par a fi în acest moment partide de lider, în schimb PMP, Pro România și MRI, da. Ca să avem o imagine mai completă am făcut o hartă cu căutările după cel mai popular brand politic, fie că este partidul, fie liderul.

În sfârșit, imaginea este mai nuanțată. Traian Băsescu este căutat în zone întinse din Vechiul Regat în timp ce PNL este cel mai căutat în Transilvania. USR și MRI, dețin supremația în câte două județe transilvane, incluzând pe cele de origine ale liderilor (Sălaj pentru MRI, Sibiu pentru Dan Barna). Victor Ponta este cel mai căutat în 5 județe răspândite prin mai toate regiunile țării (excepție fac Moldova și Banatul).