Doi dintre cei mai mari retaileri din lume formează o alianță strategică

Autor: George Traicu
Publicat: 02-07-2018 12:59

Retailerul francez Carrefour şi grupul britanic Tesco au anunţat luni planul de a forma o alianţă strategică pe termen lung în domeniul achiziţiilor, la nivel global, pentru a reduce costurile, transmite Reuters.

Acordul este cel mai recent parteneriat convenit în sectorul european al comerţului cu amănuntul, segment în care s-a implicat în ultimele luni şi gigantul comerţului electronic Amazon.com.

Alianţa va include relaţiile strategice cu furnizorii globali, achiziţii în comun de produse sub brand propriu şi bunuri care nu sunt destinate recomercializării, se arată într-un comunicat al Carrefour, informează news.ro.

Grupul Carrefour, cel mai mare retailer din Europa, a anunţat în ianuarie planuri de reducere a costurilor şi a numărului de locuri de muncă, creşterea investiţiilor în comerţul electronic şi căutarea unui parteneriat în China, într-un efort de a îmbunătăţi profitabilitatea şi veniturile şi de a depăşi companiile concurente din Franţa, în dezvoltarea produselor destinate cumpărăturilor onlime.

Tesco a anunţat la rândul său că parteneriatul va îmbunătăţi calitatea şi diversitatea produselor oferite spre vânzare şi va permite reducerea costurilor.

”Lucrând împreună şi profitând la maximum de experienţa şi capacitatea noastră în domeniul aprovizionării vom fi capabili să oferim clienţilor o posibilitate mai mare de a alege, o calitate şi o valoare mai bună”, a declarat directorul general al Tesco, Dave Lewis.