Patrimoniul material al municipiului Braşov va fi pus în valoare cu ajutorul realității virtuale

Autor: Loredana Codruț
Publicat: 24-07-2018 14:56

Patrimoniul material al municipiului Braşov va fi pus în valoare printr-o serie de soluţii inovatoare, în cadrul proiectului cultural ''Kronstadt-Realitatea virtuală'', implementat de Agenţia Metropolitană Braşov (AMB), Primăria Braşov şi Muzeul ''Casa Mureşenilor''. 

Proiectul, cofinanţat de Administraţia Fondului Cultural Naţional (AFCN), are ca scop promovarea monumentelor şi siturilor istorice din municipiul Braşov prin aplicaţii de realitate virtuală. 

Pentru un număr de şase zone reprezentative ale oraşului (Piaţa Sfatului, Modarom, Poarta Schei, Livada Poştei, Clădirea Rectoratului şi zona din proximitatea hotelului Aro din Centrul istoric) se va realiza o aplicaţie în realitatea augmentată. 

''Este un proiect de reinserţie a monumentelor istorice prin tehnologia telefoanelor mobile, iar prin acesta vom crea o aplicaţie de Realitate Augmentată prin intermediul căreia cetăţenii vor putea vedea cum arătau anumite clădiri ale Braşovului cu mai mulţi ani în urmă. Promovarea patrimoniului material prin crearea unei oferte culturale diversificate şi o puternică dimensiune participativă, îmbunătăţirea accesibilităţii publicului la informarea şi vizitarea monumentelor istorice sunt obiectivele specifice ale proiectului", a afirmat marţi, într-o conferinţă de presă, Andreea Cojocaru din partea Agenţiei Metropolitane, conform Agerpres.

''Iată un proiect de realitate virtuală adresat în special copiilor şi adolescenţilor şi nu numai, pentru că şi adulţii sunt pasionaţi de smartphone şi de IT. Şase zone istorice frumoase ale Braşovului vor fi valorificate şi cu ajutorul Realităţii Augmentate. Un proiect interesant şi interactiv, adresat atât braşovenilor, cât şi turiştilor care vizitează Braşovul'', a declarat, la rândul său, muzeograful Ovidiu Savu, de la ''Casa Mureşenilor'', partener al proiectului. 

În cadrul proiectului se va realiza un clip de prezentare, care va fi postat pe youtube şi pe reţelele de socializare şi, pe parcursul a două zile, sub îndrumarea consultantului istoric şi al unui specialist IT, un număr de 60 de tineri, cu vârste între 14 şi 35 de ani, din municipiul Braşov, vor putea deprinde informaţii istorice privind zonele alese şi totodată de utilizare a aplicaţiei de promovare a patrimoniului material, au precizat autorii proiectului. 

Se vor realiza, de asemenea, un studiu istoric pentru cele şase zone din municipiul Braşov şi 4000 de flyere cu informaţii despre proiect. 

Valoarea totală a proiectului este de 57.742 lei, din care 13.442 reprezintă cofinanţarea Agenţiei Metropolitane Braşov.