MAE: Timpi de aşteptare prelungiţi la frontiere din cauza circulaţiei rutiere intense din Croaţia

Autor: Roxana Ghiorghian
Publicat: 14-08-2018 14:57

Ministerul Afacerilor Externe (MAE) informează cetăţenii români care intenţionează să tranziteze sau să călătorească în Republica Croaţia că, din cauza vârfului de sezon estival, circulaţia rutieră este foarte intensă pe principalele autostrăzi, fiind posibilă prelungirea semnificativă a timpilor de aşteptare la frontiere, scrie Agerpres.

Conform unui comunicat transmis de MAE, circulaţia rutieră este foarte intensă pe principalele autostrăzi: A1 Zagreb - Split - Dubrovnik şi A6 Zagreb - Rijeka, care leagă partea continentală de litoralul adriatic, precum şi pe A3 Bregana - Lipovac, care este ruta predilectă de tranzit între Slovenia şi Serbia, adesea înregistrându-se blocaje şi coloane de autovehicule care se pot întinde, în special în zilele de weekend, pe zeci de kilometri. 

Prelungirea timpilor de aşteptare la frontiere este posibilă în special la punctele de trecere dintre Croaţia şi Slovenia (mai ales Bregana) şi Croaţia - Serbia (cu precădere Bajakovo), situate pe autostrada Ljubljana-Zagreb-Belgrad. 

MAE recomandă cetăţenilor români ca înainte de a pleca la drum să consulte, pentru informaţii actualizate, paginile de Internet ale Automobil Clubului Croat - http://www.hak.hr/en#traffic-flow-and-road-conditions, Companiei Naţionale Croate de Căi Ferate - http://www.hznet.hr, Autorităţii Portuare Croate - http://www.portauthority.hr şi Agenţiei Croate de Aviaţie Civilă - http://www.ccaa.hr.

Citește și: O BOMBĂ a explodat într-o piață aglomerată din Bagdad: Primul bilanț al victimelor

Totodată, în situaţii de urgenţă, pe teritoriul Republicii Croaţia se poate apela numărul european unic de urgenţă "112". 

Cetăţenii români pot solicita asistenţă consulară la numerele de telefon ale Ambasadei României la Zagreb: +38514677660 sau +38514610009, apelurile fiind redirecţionate către Centrul de Contact şi Suport al Cetăţenilor Români din Străinătate (CCSCRS) şi preluate de către operatorii Call Center în regim de permanenţă. De asemenea, cetăţenii români care se confruntă cu o situaţie dificilă, specială, cu caracter de urgenţă au la dispoziţie şi telefonul de permanenţă al misiunii României în Republica Croaţia: +38598414341. 

Ministerul recomandă consultarea paginilor de Internet http://zagreb.mae.ro,www.mae.ro şi reaminteşte faptul că cetăţenii români care călătoresc în străinătate au la dispoziţie aplicaţia "Călătoreşte în siguranţă" (http://www.mae.ro/app_cs), care oferă informaţii şi sfaturi de călătorie.