Nestle, Unilever şi Coca-Cola au făcut oferte pentru Horlicks, divizia de nutriţie a GSK din India, care ar putea costa peste 4 miliarde de dolari

Autor: Alexandra Cruceru, Redactor
Publicat: 19-09-2018 08:08

Nestle, Unilever şi Coca-Cola se află printre companiile care au făcut oferte pentru Horlicks, divizia de nutriţie din India a GlaxoSmithKline (GSK), care ar putea costa peste 4 miliarde de dolari, au declarat patru persoane apropiate situaţiei, citate de Reuters, scrie news.ro.

Cele trei mari companii sunt văzute ca favorite pentru preluarea unei companii care oferă o bază semnificativă pe piaţa indiană care se dezvoltă rapid.

Chiar dacă indienii au suportat recent devalorizarea monedei şi o taxă pe bunuri şi servicii, populaţia în creştere şi creşterea nivelului de trai fac din India o piaţă atractivă pentru companiile care încearcă să compenseze creşterea slabă de pe pieţele occidentale.

Nu se ştie cine sunt celelalte companii ofertante, dar Reckitt Benckiser, companie care vrea să îşi dezvolte operaţiunile pe piaţa produselor de îngrijire a sănătăţii comercializate fără reţetă, nu a făcut o ofertă, au declarat două surse.

Reprezentanţii GSK, Nestle, Reckitt şi Unilever au refuzat să comenteze, iar cei ai Coca-Cola nu au fost disponibili imediat.

Horlicks este o băutură pe bază de malţ care datează încă din 1873, an în care doi britanici, James şiWilliam Horlick, au fondat o companie în Chicago pentru fabricarea acesteia. Băutura a fost dusă în India de soldaţi care au luptat împreună cu armata britanică în Primul Război Mondial.

Vândută în Marea Britanie ca o băutură înainte de culcare, Horlicks a fost dezvoltată de GSK într-un brand mult mai mare, în India. Dar producătorul britanic de medicamente a evaluat brandul şi alte produse mai mici, după ce a cumpărat participaţia Novartis la o companie mixtă producătoare de produse de consum pentru sănătate, pentru 13 miliarde de dolari, în luna martie.