Elefant a obținut 7,65 milioane lei printr-o ofertă de obligațiuni

Autor: Lucian Negrea, Reporter
Publicat: 27-09-2018 19:33

Oferta de obligațiuni emise de Elefant Online, unul dintre cei mai mari retaileri online din România, a fost suprasubscrisă cu 32% față de valoarea inițială, astfel că a atras o finanțare de 7,65 milioane de lei, a anunțat, joi, Tradeville, compania de intermediere.

Oferta de tip plasament privat a avut o valoare iniţială de 5,8 milioane de lei, ȋnsă a fost majorată ca urmare a interesului din partea investitorilor, susțin, într-un comunicat de presă transmis joi, reprezentanții companiei de intermediere Tradeville. În plus, oferta de obligaţiuni a Elefant Online a fost suprasubscrisă cu 65%, suma minimă necesară succesului ofertei.

„Suprasubscrierea relevă încrederea în creștere a investitorilor în acest tip de instrumente financiare, dar și în potențialul emitentului. Susţinem dezvoltarea companiilor autohtone folosind oportunităţile de finanţare oferite de piaţa de capital”, a declarat Mihaela Bîciu, directorul general al Tradeville.

De asemenea, oferta a fost ȋnchisă anticipat, cu patru zile mai devreme decât data stabilită iniţial, ca urmare a cererii ridicate. Oferta a fost prevăzută să se desfăşoare ȋn perioada 10-25 septembrie, însă a fost închisă la data de 21 septembrie.

Obligațiunile Elefant Online sunt emise pe o perioadă de trei ani și oferă o rată a cuponului de 9% pe an (în tranșe semestriale). Rambursarea principalului va avea loc integral, la scadență. Prețul unei obligațiuni a fost de 100 lei, egal cu valoarea nominală.

„În perioada următoare se vor face demersuri pentru listarea emisiunii de obligațiuni la Bursa de Valori București”, susțin reprezentanții Tradeville.

Subscrierile pentru obligaţiunile Elefant Online au fost făcute exclusiv prin intermediul Tradeville, iar oferta a fost disponibilă pentru un număr restrâns de investitori, sub 150, precizează compania de intermediere.

Elefant Online este al doilea jucător din România în e-commerce după numărul de clienți. Volumul comenzilor companiei a crescut de 3,5 ori, între 2014 și 2017, iar cifra de afaceri a crescut de 2,6 ori ȋn aceeaşi perioadă, în condițiile în care anul trecut doar 17% din populație a efectuat cumpărături online, potrivit datelor furnizate de compania de intermediere.