Ministrul Transporturilor, salvat de PSD și ALDE, în Senat: înfrângere pentru opoziție

Autor: Lucian Negrea, Reporter
Publicat: 02-10-2018 18:40
Actualizat: 02-10-2018 19:46

Senatul a respins moțiunea simplă, intitulată "România sub orânduirea PSD, ruşinea Europei la infrastructura de transport", prin care PNL și USR cereau demisia ministrului Transporturilor, Lucian Șova.

Citește și: Carmen Dan se DISTANȚEAZĂ de declarațiile lui Liviu Dragnea/DOCUMENT

Senatorii au respins moțiunea simplă depusă împotriva ministrului Transporturilor, Lucian Șova, cu 64 de voturi „împotrivă”, 40 de voturi „pentru” și opt abțineri.

Votul a fost secret, cu bile.

Printre motivele pentru care USR și PNL au depus, miercurea trecută, moțiunea simplă, se număra și situația autostrăzilor și a drumurilor naționale "pline de gropi".

"Fără autostrăzi noi, cu autostrăzi vechi neîntreținute, cu drumuri naționale în mare parte impracticabile, pline de gropi și cu poduri care au depășit cu zeci de ani perioada de folosință - nu mai vorbim de perioade de garanție. Aceste realități generează zilnic blocaje în trafic în aproape toate localitățile din țară dar mai cu seamă în municipii și orașe. Ele sunt cauza principală a sute de accidente deosebit de grave cu victime umane, determină poluarea mediului, afectând comunitățile. Practic sunt direct afectați participanții la trafic, transportatorii, administrațiile locale, întreaga populație a țării", se arată în textul moțiunii simple.

Inițiatorii moțiunii simple împotriva ministrului Transporturilor, Lucian Șova, au amintit și declarațiile făcute de Comisarul european pentru politică regională de pe data de 16 septembrie.

"Domnule ministru, chiar dacă ați încercat să negați cele spuse de către Comisarul european pentru politică regională, acesta a revenit în data de 16 septembrie 2018 și a precizat: -Domnul ministru spunea că există un grad de contractare de 200%, dar noi, la Comisie, nu am primit proiecte noi", potrivit sursei citate.

Cele două formațiuni de Opoziție arată că țara noastră ar fi putut accesa fonduri de coeziune din partea Comisiei Europene dacă ar fi avut proiecte în acest sens.

"În propunerea Comisiei Europene pentru perioada 2021-2027, fondurile de coeziune alocate României sunt cu 10% mai mari faţă de cele prevăzute în actualul exercițiu bugetar. Pentru a beneficia de acești bani România are nevoie de proiecte, însă Bucureștiul nu a trimis Comisiei Europene nimic nou pe Programul Operaţional Infrastructură Mare, după proiectul de metrou Gara de Nord-Otopeni”, se mai arată în moțiunea simplă a PNL și USR", mai precizează textul moțiunii.