Constructorul primului pod suspendat peste Dunăre, Tulcea-Brăila, a notificat de 18 ori CNAIR pentru despăgubiri generate de schimbarea legislației

Autor: Ioana Necula, Redactor
Publicat: 15-03-2019 20:12

Grupul Astaldi a transmis până la 18 notificări de revendicare Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) ca urmare a modificării legislaţiei, însă reprezentanţii grupului nu pot menţiona care este valoarea totală a despăgubirilor la care ar fi îndreptăţiţi, potrivit agerpres.ro.

Citește și: Izbucnire la adresa lui Klaus Iohannis! Lia Olguța Vasilescu reacționează

"Avem 16-18 revendicări. Marea majoritate se referă la schimbările de legislaţie care pot sau nu să genereze costuri suplimentare. Este obligaţia noastră să le notificăm la timp, altfel nu vor fi luate în considerare de statul român", a declarat directorul pentru România al grupului, Pier Luca Canino, la finele unei conferinţe de presă susţinută la Tulcea pe tema proiectului de amenajare a podului peste Dunăre.

Schimbările legislative care au obligat grupul Astaldi să notifice statul român fac referire la accize care se reflectă în costurile de transport şi la schimbări de legislaţie apărute ca urmare a armonizării standardelor tehnice din România cu cele europene.

Citește și: Conducerea DNA iese la rampă! Reacție la sinuciderea procurorului Tamaș Schiffbeck

"Acesta este primul contract încheiat de CNAIR în baza OMT 600/2017. La acest contract, litigiile trebuie să se rezolve în instanţele judecătoreşti, iar până acum acestea se rezolvau la arbitraje", a menţionat directorul tehnic al Astaldi, Dragoş Burlan.

În timpul conferinţei de presă, reprezentanţii grupului italian au prezentat stadiul desfăşurării lucrărilor la podul peste Dunăre, au menţionat că lucrările sunt devansate cu două luni şi că autorităţile au răspuns cu celeritate solicitărilor transmise.

Citește și: Norica Nicolai atac la adresa lui Rareș Bogdan! ‘Talentul de slugoi nu înlocuiește caracterul’

Obiectivul care va lega judeţele Brăila şi Tulcea este primul pod suspendat din România şi va fi finalizat în luna decembrie a anului 2022, potrivit reprezentanţilor grupului Astaldi.

La rândul lor, reprezentanţii CNAIR au dat asigurări că în bugetul din acest an este prevăzută suma necesară construirii obiectivului şi că banii necesari exproprierilor sunt consemnaţi la CEC, însă până în prezent nu s-a plătit niciun leu.

De asemenea, directorul general adjunct al CNAIR, Sorin Scarlat, a menţionat că zilele acestea vor fi scoase la licitaţie şi studiile de fezabilitate pentru patru segmente din drumul expres de 270 de kilometri care va lega Dobrogea de judeţele din regiunea Moldovei.

"Podul va fi legat de o reţea de transport rutier de mare viteză. Nu va fi o investiţie izolată", a precizat Scarlat.

Totodată, directorul general al societăţii Transgaz SA, Ion Sterian, a anunţat că s-a găsit o soluţie pentru evitarea unor costuri cauzate de devierea unor conducte de transport gaz metan care se află în perimetrul în care se va dezvolta investiţia.

Podul peste Dunăre între judeţele Brăila şi Tulcea este unul din obiectivele anunţate de peste 20 de ani de autorităţile publice, pentru care s-au făcut mai multe studii de fezabilitate.

Contractul pentru execuţia investiţiei a fost semnat în martie 2018 şi are o valoare de 430 de milioane de euro, fără TVA. Durata de realizare este de 48 de luni, din care 12 luni proiectarea şi 36 de luni execuţia, iar termenul de garanţie este de 10 ani.