Metro extinde termenul limită pentru vânzarea subsidiarei din China

Autor: George Traicu
Publicat: 13-08-2019 21:26

Retailerul german Metro AG a extins termenul limită pentru depunerea ofertelor pentru un pachet majoritar de acţiuni la subsidiara sa din China până săptămâna viitoare, pentru a da potenţialilor licitatori mai mult timp să verifice bilanţul, au declarat marţi pentru Reuters surse care au dorit să-şi păstreze anonimatul potrivit Agerpres.

Un consorţiu alcătuit din Meicai şi Hopu Investments şi un alt grup format din Yonghui Superstores şi Hillhouse Capital sunt printre licitatori, susţin sursele.

Reprezentanţii Metro nu au dorit să comenteze stadiul licitaţiei, precizând doar că discuţiile avansează conform planurilor.

Interesul pentru operaţiunile Metro vine pe fondul maturizării pieţei de e-commerce din China care duce la transformarea sectoarelor de vânzări tradiţionale angro şi cu amănuntul, iar giganţii din tehnologie, precum Alibaba Group Holding Ltd, vor să se extindă offline.

Metro a deschis primul magazin din China în 1996 la Shanghai şi în prezent are 95 de magazine şi 11.000 de angajaţi, iar în exerciţiul fiscal încheiat în septembrie 2018 a avut vânzări de 2,7 miliarde euro.

Metro operează în 26 de ţări, având 771 de magazine şi 150.000 de angajaţi.

Divizia Metro Cash & Carry s-a lansat oficial în România în luna octombrie 1996, când a deschis primul magazin din Bucureşti. Astăzi, reţeaua numără 32 de magazine în 24 de oraşe.