Cel mai mare lanț hotelier din lume ia o DECIZIE RADICALĂ: În ce mod este afectată România

Autor: Cristi Șelaru, Redactor
Publicat: 28-08-2019 17:59

Grupul american Marriott International, cel mai mare lanţ hotelier din lume, a anunţat miercuri că va elimina toate sticluţele de plastic care conţin şampon, balsam şi gel de duş din camerele sale de hotel, până în luna decembrie 2020, urmând a fi înlocuite cu recipiente mai mari şi dispersoare fixate pe perete, transmite AP.

Marriott are peste 7.000 de hoteluri în 131 de ţări sub 30 de branduri, care variază de la SpringHill Suites şi Residence Inn până la Sheraton şi Ritz-Carlton. Potrivit grupului hotelier, această decizie va duce la eliminarea unui număr de aproape 500 de milioane de sticluţe de plastic în fiecare an, adică aproximativ 770.000 de kilograme de plastic, informează agerpres.ro.

Citește și: Vești uriașe pentru bucureșteni! Se reia de la 31 august

Directorul general Arne Sorenson a spus că Marriott încearcă de mai mulţi ani să scape de sticluţele de plastic. Potrivit acestuia, problema este că aceste sticluţe sunt dificil de reciclat din cauza timpului necesar pentru curăţarea lor. De asemenea, a fost nevoie de multă muncă pentru conceperea unor rezervoare mai mari şi a-i convinge pe furnizori să se alăture acestei iniţiative. Hotelurile de top, în special, trebuie să aibă recipiente care au un aspect luxos.

"Există foarte multe aspecte tehnice care trebuie rezolvate în mod adecvat", a spus Arne Sorenson.

Citește și: Anunț în toiul nopții al lui Alexandru Cumpănașu! Ce va înființa – Proiectul prezentat azi

Rivalii Marriott trec printr-un proces similar. Hyatt Hotels a anunţat că a început să testeze introducerea de dispersoare în unele hoteluri. De asemenea, grupul IHG, care deţine mărcile de hoteluri Holiday Inn, Kimpton şi altele, va elimina aproximativ 200 de mici sticluţe de plastic în fiecare an, până în 2021.

În România, JW Marriott Bucharest Grand Hotel este un hotel de cinci stele din Bucureşti, deschis în anul 1999.

Citește și: Schimbare radicală! Un celebru lanț de hypermarket renunță la acest produs .