Raluca Turcan (PNL), despre ordinul care lasă elevii cu medii sub 5 în afara liceelor: 'Învățământul profesional a fost transformat în debușeu'

Autor: Florin Pușcaș
Publicat: 05-09-2019 21:14

Prim-vicepreședintele PNL Raluca Turcan a spus că ordinul semnat de Daniel Breaz, prin care elevii care nu obțin peste media 5 la Evaluarea Națională nu vor mai putea intra în repartizarea la licee, este o măsură aberantă care lovește în anumite categorii de elevi și distruge învățământul profesional.

„Chiar nu vă e rușine, domnilor guvernanți? Chiar nu înțelegeți nimic din ce are nevoie țara asta, în materie de Educație? Învățământul profesional a fost transformat în debușeu pentru elevii cu medie de admitere sub 5, care acum nu mai au acces în licee. Acest lucru este inacceptabil!”, a scris Raluca Turcan, joi pe Facebook.

Liderul deputaților PNL a adăugat că PSD nu are nicio viziune în domeniul educației, fapt ce transformă învățământul profesional „dintr-o opțiune valoroasă, într-o pedeapsă rușinoasă”.

„Lipsa de viziune a PSD transformă învățământul profesional dintr-o opțiune valoroasă într-o pedeapsă rușinoasă. Niciunul din cei 4 miniștri PSD ai Educației nu a înțeles utilitatea învățământului profesional în societate. Ultimul ministru plin făcea clasele din învățământul profesional mutând cu pixul niște cifre dintr-o coloană în alta. Fără preocupare pentru a da valoare acestui tip de educație, conectând-o cu cerințele pieței! La fel, Daniel Breaz semnează o decizie aberantă cu dublu efect: lovește într-o anumită categorie de elevi și distruge viitorul învățământului profesional din România”, a conchis Turcan.

Reacția vine în contextul în care elevii care obțin sub media peste 5 la Evaluarea Națioală nu vor mai putea intra în repartizarea la licee, potrivit Ordinului publicat, joi, în Monitorul Oficial, și semnat de ministrul interimar al Educației, Daniel Breaz. Elevii vor putea urma profesionala.

Preşedintele Federaţiei Naţionale a Asociaţiilor de Părinţi, (FNAP-I.P) Iulian Cristache, a declarat, pentru MEDIAFAX, la acel moment, că măsura nu ar trebui privită neapărat sub forma unei obligații, ci mai degrabă sub forma unei orientări în domeniu care îi poate ajuta pe elevii în cauză.