Calea ferată Henri Coandă - Gara de Nord, blocată în instanță de Ion Țiriac: De ce a oprit miliardarul proiectul

Autor: Ioana Necula
Publicat: 13-10-2019 22:53
Actualizat: 13-10-2019 22:54

Tronsonul de câțiva kilometri trebuia să fie gata înainte de meciurile de la EURO 2020. Contestatarii proiectului, în frunte cu omul de afaceri Ion Țiriac, au obținut în primă instanță oprirea imediată a lucrărilor. Și dacă nu s-ar fi întâmplat acest lucru, specialiștii susțin că termenul final de execuție nu avea cum să fie respectat.

Construcția, care ar trebui să lege Capitala de aeroportul din Otopeni, a stârnit nemulțumirea localnicilor și a unor oameni de afaceri. Deși Ion Țiriac a amenințat inițial că va demola, ca semn de protest, patinoarul deținut în zonă, afaceristul și celelalte părți interesate au optat pentru o altă abordare: atacul în instanță. Cu rezultate pe măsură: acum două zile, Curtea de Apel București a decis sistarea imediată a lucrărilor de construcție.

Citește și: Tonel Pop face noi dezvăluiri- Pe urmele cui sunt acum anchetatorii

Decizia este executorie, însă poate fi contestată la instanţa superioară.

Pentru omul de afaceri, continuarea proiectului ar însemna un adevărat dezastru pentru investițiile făcute deja în zonă.

Experții în materie susțin că oricum totul e prea târziu: termenul promis pentru finalizarea lucrărilor și darea în exploatare nu va putea fi respectat.

Linia de cale ferată Henri Coandă - Gara de Nord ar trebui să fie gata până în luna mai anul viitor, chiar înaintea meciurilor organizate de București în cadrul Euro 2020.