CNAIR are doar vești proaste: Traficul nu poate fi deschis în siguranţă, pe lotul 3 de pe Autostrada Lugoj - Deva

Autor: Cristi Șelaru, Redactor
Publicat: 02-11-2019 02:50
Actualizat: 02-11-2019 09:01

Expertiza tehnică întreprinsă de Iptana S.A. indică faptul că lucrările de pe lotul 3 de pe Autostrada Lugoj - Deva nu sunt realizate la finalizate la parametrii proiectați ci prezintă "numeroase defecte, degradări în evoluție", astfel încât traficul nu va putea fi deschis în condiţii de siguranţă, potrivit unui comunicat al CNAIR.

Defectele lucrărilor nu vor putea fi remediate în termen scurt şi au fost necesare analize suplimentare, care au arătat, că după efectuarea reparaţiilor traficul va putea fi deschis iniţial doar cu restricţii severe. Decizia de a redeschide traficul va fi luată de CNAIR doar după ce va fi finalizat Raportul final al Expertizei.

Citește și: Blocaj total în cazul Caracal! Zidul de netrecut de care s-a lovit FBI

Conform CNAIR, pentru raportul preliminar al Expertizei au fost necesare investigaţii suplimentare pentru stabilirea soluţiilor de remediere, în urma cărora, după remediere, să se poată deschide în prima fază circulația în regim de drum cu 4 benzi de circulație cu restricții severe de tonaj și viteză, astfel: autovehicule cu masa totală maximă autorizată mai mică de 7,5 tone; viteză maximă de 90 km/h; viteză maximă de 50 km/h când partea carosabilă este acoperita cu polei, gheață, mâzgă sau sunt ploi torențiale; viteză maximă de 60 km/h în zona podului peste râul Mureș (km 68+500 - km 69+500), respectiv pe zona podurilor de pe autostrada de la nodul Ilia (poduri și rampe între km 76+100 – km 77+000), cât și la nodul Dobra (km 67+000 – km 67+500); semnalizarea corespunzătoare a sectorului de drum, inclusiv a pericolului prezenței animalelor.

Citește și: E oficial! Vor fi dați afară pe capete! Anunțul care îi îngrozește pe bugetari

Deschiderea autostrăzii chiar şi cu aceste restricţii se va putea face doar după rezolvarea tuturor vulnerabilităților împrejmuirii.

La podul peste râul Mureș, până la efectuarea expertizei tehnice și aplicarea măsurilor de remediere a defectelor constatate se vor inspecta zilnic aparatele de reazem din momentul dării în circulație si se vor măsura deplasările aparatelor de reazem care nu sunt la poziția din proiect, deplasări măsurate în raport cu marginile plăcilor metalice superioare (de pe grinda metalica) și inferioare (de pe cuzinet). În cazul în care se constată deplasări semnificative peste marginea plăcii metalice inferioare sau superioare) traficul rutier va fi oprit pe calea respectiva, circulația urmând a se derula pe o singura cale, cu semnalizarea și amenajările corespunzătoare. Circulația se va relua ulterior numai după remedierea defecțiunii aparatului/aparatelor de reazem, în baza soluției stabilite de un expert tehnic în domeniul podurilor.

Citește și: Bombă în televiziune! Radu Banciu pregătește o emisiune-maraton! Va fi 8 ore pe ‘sticlă’

În funcţie de raportul final al Expertizei, CNAIR va decide dacă remedierea lucrărilor ce prezintă deficiente se va putea face sub trafic; ce proceduri administrative ar trebui să inițieze/parcurgă pentru a putea deschide traficul, când va putea deschide traficul; în funcție de anvergura lucrărilor rămase de executat, dacă acestea vor finalizate în regie proprie sau prin contractarea lor.