Studiu despre Black Friday: peste o treime dintre companiile din România vor cumpăra produse la preţuri reduse

Autor: Mihai Cistelican
Publicat: 12-11-2019 13:24

Peste o treime (34%) dintre companiile din România aşteaptă "Black Friday" pentru a cumpăra produse la preţuri reduse, iar sectoarele de logistică şi retail cheltuiesc cel mai mult pe echipamente IT, conform unei analize de specialitate, dată publicităţii marţi, relatează Agerpres.

Citește și: Guvernul Ludovic Orban continuă seria împrumuturilor. Ministerul Finanţelor Publice a atras 75 de milioane de lei de la bănci

Datele centralizate arată că 86% dintre companii îşi stabilesc din timp bugetul şi ştiu ce produse vor să cumpere cu această ocazie.

La o valoare medie a comenzilor de 1.273 lei, mai mare cu 11% decât în mod normal, firmele mizează pe achiziţii strategice cu scopul de a ajusta cheltuielile pe termen mediu.

Potrivit cercetării, companiile din retail şi logistică, urmate de cele din producţie, HoReCa, sănătate şi educaţie, sunt cele mai interesate să facă o achiziţie în ziua de "Black Friday". Astfel, cele mai căutate echipamente sunt: imprimantele fiscale, imprimantele de etichete, cititoarele de coduri de bare, aparatele fiscale mobile, cântarele electronice şi marcatoarele de preţ.

În acelaşi timp, aproximativ 65% dintre companii cumpără două produse diferite, 25% cumpără trei sau mai multe produse, şi doar 5% comandă un singur produs.

Cele mai multe comenzi sunt plasate între orele 9:00 şi 15:00 şi, în general, este preferată comanda online de pe desktop, dar şi printr-o aplicaţie mobilă.

Pentru Black Friday 2019, cei care au realizat studiul estimează o creştere cu 23% a vânzărilor, faţă de anul anterior.