Declarație ȘOC a unui deputat PSD după raportul PISA: 'Trebuia să predăm, noi, politicienii, la școală?'

Autor: Maria Stan, Redactor
Publicat: 04-12-2019 14:05

Deputatul PSD, Nicușor Halici, a declarat, întrebat despre raportul PISA, că nu politicienii sunt de vină pentru starea învățământului românesc, pentru că nu ei sunt cei care trebuie să predea la școală. „Trebuia să predăm noi, politicienii, la școală?”, a întrebat parlamentarul.

Deputatul PSD, Nicușor Halici, a declarat, la Digi TV, că politicienii din partidul pe care îl reprezintă au făcut lucruri pentru educație, „dar nu suficient”.

Întrebat dacă își asumă faptul că testele au fost date în 2018, în timpul Guvernului PSD, Halici a răspuns: „Trebuia să predăm noi, politicienii, la școală?”.

„Și acum vreți să spuneți că (raportul PISA – n.r.) e rezultatul unui politician? Că trebuia să predăm noi, politicienii, la școală sau că trebuia să facem curriculele școlare?”, a spus deputatul PSD.

Citește și: Viața după PSD! Ce face Viorica Dăncilă de când a plecat de la conducerea partidului

Acesta a afirmat că rolul politicului este de a crea mecanisme și cadru de intervenție și fiecare trebuie să își asume „partea de care răspunde”.

„Din păcate, repet, toate aceste mecanisme au fost la propunerea entităților profesionale. Că vorbim de educație, că vorbim de sănătate, de orice domeniu. Nu. A fost o colaborare. Dacă nu a fost una eficientă, fiecare trebuie să-și asume și să răspundă de partea care îi aparține”, a mai spus Nicușor Halici.

Halici a precizat că are doi copii, unul în clasa a cincea și unul în clasa a șasea și cunoaște situația învățământului românesc.

Citește și: Liberalii anunță o nouă lege trecută prin asumarea răspunderii parlamentare

59% dintre elevii români pot înțelege un text de mărime medie și doar 1% au rezultate foarte bune la citire sau la științe. Aproape la fel arată procentele la matematică, dar aici 3% fac performanță, potrivit raportului PISA, care clasează România aproape de Emiratele Arabe, Bulgaria sau Moldova.

În urma acestor rezultate, se apreciază că gradul de analfabetism funcțional este mare: 44% dintre elevi nu înțeleg ce citesc.

România ocupă în clasamentul PISA locul 47 din 79 de țări.