Autoritatea pentru Concurență din Franța a amendat compania Google cu 150 de milioane de euro

Autor: Ioana Necula, Redactor
Publicat: 20-12-2019 14:21

Autoritatea pentru Concurență din Franța a amendat compania Google cu 150 de milioane de euro pentru abuz de poziție dominantă pe piața de publicitate online, transmite publicația TechCrunch, potrivit Mediafax.

Potrivit Autorității, regulile de utilizare ale serviciului Google Ads sunt „opace și dificil de înțeles” și aplicate „într-o manieră nedreaptă și la întâmplare”.

Un purtător de cuvânt al Google a anunțat că gigantul va face apel la decizia Autorității pentru Concurență.

Decizia are legătură cu reclamele care apar alături de rezultatele organice afișate de motorul de căutare al Google.

Citește și: SURSE - PLANURILE lui Ciolacu pentru Congresul PSD

În Franța, compania are o cotă de peste 90% pe piața căutărilor online și controlează 80% din piața reclamelor legate de căutări.

Google are probleme și în alte state. Departamentul Justiţiei din SUA anchetează, de asemenea, furnizorul de servicii online pentru a vedea dacă nu cumva abuzează de poziţia dominantă pe piața căutărilor online.

Mai mult, publicația Washington Post a analizat maşina de publicitate a Google și a ajuns la concluzia că aceasta este „opacă” şi „complexă”.