Va fi HAOS - Adidas și Puma avertizează că epidemia de coronavirus le va afecta afacerile

Autor: Loredana Codruț
Publicat: 19-02-2020 15:02

Producătorii germani de articole sportive Adidas și Puma au avertizat că epidemia de coronavirus le va afecta afacerile din China, din cauza închiderilor magazinelor și a numărului mai mic de turiști care călătoresc și cumpără pe alte piețe, relatează Reuters.

Adidas și Puma realizează aproape o treime din vânzări în Asia, o piață majoră de creștere pentru industria articolelor sportive în ultimii ani. Regiunea este, de asemenea, principalul hub de aprovizionare, China fiind un producător important pentru ambele companii, conform Mediafax.

Adidas a anunțat, miercuri, într-un comunicat, că afacerile din China continentală au scăzut cu aproximativ 85% în perioada Anului Nou Chinez față de anul trecut. China este responsabilă pentru 20% din vânzările Adidas în 2018.

Puma a declarat că se așteaptă ca epidemia să-i afecteze vânzările și profiturile în primul trimestru, dar totuși spera să își atingă țintele pentru 2020, după ce a raportat rezultate peste așteptăti pentru al patrulea trimestru.

Adidas a declarat că a înregistrat și un număr mai mic de cumpărători, în special în Japonia și Coreea de Sud, dar a adăugat că nu a înregistrat încă niciun impact important, cu excepția Chinei continentale.

Compania a spus că nu poate cuantifica impactul general asupra activității sale pentru 2020, adăugând că va oferi mai multe detalii la publicarea rezultatele din 2019, în martie.

Adidas își vinde produsele în aproximativ 12.000 de magazine din China, cele mai multe francize și mai puțin de 500 de magazine proprii. Aproape o cincime din încălțămintea și îmbrăcămintea vândute sunt produse în țară, iar o purtătoare de cuvânt a Adidas a declarat că firma lucrează pentru atenuarea impactului asupra aprovizionării, fără a da detalii.

Puma a spus că mai mult de jumătate din magazinele sale din China au fost închise temporar, iar declinul turismului chinez a afectat și alte piețe, în special în Asia, cum ar fi Singapore, Japonia și Taiwan. Dar compania presupune că situația se va normaliza pe termen scurt.

În al patrulea trimestru, Puma a raportat cea mai puternică creștere a vânzărilor în regiunea Asia / Pacific, de 23%.