ASF: Peste 80% din litigiile cu firmele de asigurări, soluționate în favoarea clienților, în 2019

Autor: Remus Vlad, Redactor
Publicat: 09-03-2020 16:22

Peste 80% din litigiile dintre clienți și societățile de asigurări gestionate în 2019 de Sal-Fin (Entitatea de Soluționare Alternativă a Litigiilor în Domeniul Financiar Nonbancar) au fost soluționate în favoarea clienților, potrivit unui comunicat emis, luni, de ASF, anunță MEDIAFAX.

În 2019, Sal-Fin a primit 521 de cereri de soluționare a conflictelor dintre clienți și societățile financiare non-bancare. Dintre acestea au fost finalizate 315 litigii, în creștere cu 80% față de anul anterior, când au fost înregistrate 175 litigii soluționate, a anunțat Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF).

Citește și: Acuze dure! Farmaciile fac speculă cu măști! Prețurile au explodat, odată cu răspândirea coronavirusului

„Analiza statistică a acestor date indică faptul că, pentru 90% din cererile transmise spre soluționare, consumatorii au ales procedura de impunere a unei soluții și că, pentru 95% din concilieri, au optat pentru soluționare online”, mai scrie în comunicatul ASF.

În 2019, cele mai multe litigii au apărut ca urmare a diferențelor mari dintre sumele propuse de către asigurători în dosarele de daună și calculele pe care consumatorii le primesc în urma evaluărilor sau constatărilor din unitățile de service. Totodată, consumatorii au reclamat diferențele mari dintre sumele propuse de asigurători și sumele maximale prevăzute în contractele de asigurare, dar și neplata unor sume datorate pentru închirierea de autoturisme sau lipsa de folosință a acestora, inclusiv penalități cuvenite consumatorilor pentru întârzierile la plata unor despăgubiri.

„În acest context, trebuie precizat faptul că, din cazurile soluționate anul trecut, 83% (în creștere cu 10% față de anul 2018) au reprezentat hotărâri/încheieri emise în favoarea consumatorilor”, a comunicat ASF.

Citește și: Atac la Guvern și Parlament! Liderul noii forțe politice pune o întrebare-cheie

În urma soluționării alternative a litigiilor, consumatorii au primit în 2019 o sumă totală de 1,7 milioane de lei (în general, rezultată în urma unor reevaluări a despăgubirilor acordate), de circa 6 ori mai mult față pe care ar fi fost disouse să o acorde companiile de asigurări, a mai comunicat ASF.