În contextul răspândirii infecţiei cu coronavirus, ANAF recomandă interacţiunea la distanţă cu unităţile fiscale

Autor: Andreea Năstase
Publicat: 09-03-2020 18:22

Agenţia Naţionalã de Administrare Fiscală (ANAF) recomandă interacţiunea la distanţă cu unităţile fiscale, în contextul răspândirii infecţiei cu coronavirus (COVID-19), şi le reaminteşte contribuabililor că obligaţiile fiscale se pot îndeplini utilizând metode de comunicare la distanţă.

Astfel, pentru depunerea declaraţiilor fiscale, pot fi folosite mai multe servicii electronice oferite de ANAF şi Ministerul de Finanţe: Spaţiul Privat Virtual (SPV) – disponibil pe site-ul agenţiei, www.anaf.ro, iar pentru depunere on-line, informaţii suplimentare sunt disponibile tot pe site-ul agenţiei, la linkul: https://www.anaf.ro/anaf/internet/ANAF/servicii_online/declaratii_electronice/Inf_depunere_persoane_fizice, conform News.ro.

Citește și: Informații noi în cazul Pintea! A fost chemat la DNA

Declaraţiile se depun prin intermediul portalului www.e-guvernare.ro, utlizând certificate digitale calificate.

Formularele/declaraţiile fiscale, care nu se pot transmite pentru moment electronic, pot fi transmise de contribuabili şi prin fax sau servicii de curierat.

De asemenea, pentru efectuarea plăţilor, pot fi folosite servicii oferite de terţi: Internet banking sau www.ghiseul.ro.

Citește și: Italia nu exportă în România doar coronavirus, ci și deșeuri periculoase! Dezvăluire incendiară

Informaţii generale în domeniul fiscal şi IT se pot obţine la Call-center, la numãrul de telefon 031.403.91.60.

De asemenea, contribuabilii înrolaţi în SPV pot obţine informaţii în scris prin intermediul Formularului de contact disponibil în acest serviciu – pot obţine informaţii generale în domeniul fiscal şi IT precum şi informaţii privind situaţia fiscalã proprie, iar contribuabilii care nu sunt înrolaţi în Spaţiul Privat Virtual, prin intermediul Formularului de contact de pe site-ul agenţiei - pot obţine informaţii generale în domeniul fiscal şi IT.

Contribuabilii pot obţine noutãţi legislative în domeniul fiscal prin accesarea serviciului Buletin informativ fiscal ce este disponibil în Spaţiul Privat Virtual şi pe site-ul ANAF. De asemenea, contribuabilii pot solicita agenţiei comunicarea de materiale informative în domeniul fiscal pe adresa de e-mail proprie, prin transmiterea unei solicitãri în acest sens prin intermediul Formularului de contact, serviciu disponibil atât în Spaţiul Privat Virtual, cât şi pe site.

Citește și: Raed Arafat se zbate : A fost inutil. Nimeni nu a răspuns!

”Agenţia Naţionalã de Administrare Fiscalã informeazã contribuabilii cã lucrul cu publicul se desfãşoarã în unitãţile fiscale exclusiv în incinta spaţiilor destinate primirii contribuabililor”, mai arată ANAF.