Soluţia de plată contactless a călătoriilor, direct în mijloacele de transport în comun, dezvoltată de BCR

Autor: Ioana Necula, Redactor
Publicat: 26-05-2020 22:20

Soluţia de plată contactless a călătoriilor, direct în mijloacele de transport în comun, dezvoltată de Banca Comercială Română, împreună cu partenerul său S&T, a început să fie implementată şi în mijloacele de transport în comun ale Societăţii de Transport Bucureşti (STB) SA din Capitală, a anunţat marţi banca, potrivit Agerpres.

Astfel, bucureştenii vor putea plăti cu orice card bancar, telefon, ceas inteligent sau alt dispozitiv cu facilitate de plată contactless, direct în mijloacele de transport public.

"Bucureştenii beneficiază de acum de cea mai nouă tehnologie de plată, direct în mijloacele de transport în comun cu care circulă! Pentru prima dată în România se utilizează validatoare contactless de ultimă generaţie, care au fost deja instalate pe autovehicule care aparţin STB. Proiectul este funcţional pe liniile Expres 780, 783 şi 784, urmând ca, în cel mult o lună, să fie extins pe toate celelalte linii deservite de noile vehicule. Acesta face parte dintr-un pachet de măsuri mai amplu, de modernizare a transportului în comun din Bucureşti", a declarat primarul general, Gabriela Firea.

Pentru implementarea acestui proiect, STB SA a semnat la finalul anului 2019 un contract cu Banca Comercială Română, în urma unei licitaţii, prin care BCR şi S&T România asigură implementarea soluţiei tehnice, utilizând validatoarele de nouă generaţie instalate pe noile vehiculele din parcul STB SA (Otokar si Mercedes Hybrid). Extinderea soluţiei pe tot parcul de vehicule al STB SA se va realiza odată cu înlocuirea vechilor validatoare. Aceasta este prima soluţie din România care foloseşte validatoare contactless de ultimă generaţie instalate pe vehicule şi care permite utilizarea atât a cardurilor contactless de transport tip Mifare, cât şi a cardurilor bancare MasterCard şi Visa.

Citește și: Marcel Vela luat la întrebări de senatori. Val de acuze prin moțiunea: ‘Cu Vela ruptă, în timp de pandemie’

"Plata contactless a devenit din ce în ce mai mult o necesitate, iar într-o astfel de perioadă, avem nevoie de tehnologii inovatoare pentru a rămâne în siguranţă şi a ne proteja sănătatea. Am convingerea că implementarea acestui sistem unic de plată în Bucureşti va fi adoptat de un număr mare de utilizatori de carduri şi dispozitive contactless. Digitalizarea societăţii este unul dintre proiectele strategice ale BCR şi vom continua să investim în programul integrat BCR Smart City", a declarat Dana Demetrian, vicepreşedinte Retail & Private Banking BCR.

Sistemul propus de BCR a fost construit având la bază arhitectura de funcţionare reglementată de Mastercard şi VISA, astfel încât orice card emis oriunde în lume sub însemnele celor două organizaţii să poată fi utilizat pentru plata călătoriilor.

BCR a mai introdus acest sistem modern de plată, unic în România din punctul de vedere al funcţionalităţilor şi al integrării financiar-bancare, şi în oraşele Sibiu, Oradea, Cluj, Iaşi, Buzău, Timişoara, Reşiţa, Ploieşti, Piteşti, Baia-Mare, Râmnicu-Vâlcea, Sighişoara, Bucureşti (metrou), iar, din luna iulie, plata contactless va fi disponibilă şi la Craiova. În martie 2020, BCR a pus în funcţiune, în parteneriat cu Metrorex, un sistem similar în toate staţiile de metrou din Bucureşti, care permite permite plata cu orice card bancar contactless la toate porţile de acces.

Banca Comercială Română, membră a Erste Group, este unul dintre cele mai importante grupuri financiare din România, incluzând operaţiunile de bancă universală (retail, corporate & investment banking, trezorerie şi pieţe de capital), precum şi societăţile de profil de pe piaţa leasingului, pensiilor private şi a băncilor de locuinţe.

BCR oferă o gamă completă de produse şi servicii financiare, printr-o reţea de 19 centre de afaceri şi 17 birouri mobile dedicate companiilor şi 430 de unităţi retail situate în majoritatea oraşelor din ţară cu peste 10.000 de locuitori. BCR este banca nr.1 în România pe piaţa tranzacţiilor bancare, clienţii BCR dispunând de cea mai mare reţea naţională de bancomate - 2.000 de bancomate, 15.300 POS-uri şi servicii bancare complete prin Internet banking, Mobile banking, Phone-banking şi E-commerce.