Pandemia de coronavirus a amânat vânzarea retailerului Pepco de către grupul Steinhoff

Autor: Andreea Năstase
Publicat: 23-06-2020 20:54

Pandemia de coronavirus a amânat planurile referitoare la vânzarea retailerului Pepco de către firma mamă Steinhoff, a declarat marţi, pentru Reuters, directorul general de la Pepco Group, Andy Bond.

Retailerul Pepco Group, care deţine mărcile Pepco, Poundland şi Dealz în Europa, face parte din conglomeratul sud-african Steinhoff, care se confruntă cu dificultăţi financiare, potrivit agerpres.ro.

Citește și: Cutremur pe piața din România! DNA intră tare și destructurează caracatița anunțată de Nelu Tătaru

"Cu privire la modul cum se va face şi când, cred că, în mod clar, pandemia de Covid a bulversat lucrurile...Ieşirea Steinhoff's este aproape inevitabilă din simplul motiv tehnic că Steinhoff trece printr-un program de restructurare cu creditorii, iar acei creditori au nevoie să îşi recupereze banii", a spus Andy Bond.

Directorul de la Pepco Group a subliniat că în prezent echipa managerială se concentrează pe depăşirea crizei, care în perioada octombrie 2019 - martie 2020 a provocat o scădere de 16,3% a profitului operaţional până la 89 milioane de euro. "Acum vânzarea este o problemă secundară pentru toată lumea. În primul rând este vorba de readucerea afacerii într-o stare bună", a apreciat Andy Bond. Acesta a dezvăluit că în perioada octombrie 2019 - martie 2020, cifra de afaceri a Pepco Group a crescut cu 9,7%, după ce în perioada octombrie 2019 - februarie 2020 a înregistrat o creştere de 14,4%.

Andy Bond a informat că afacerile au revenit la nivelul de dinaintea pandemiei, în condiţiile în care la data de 21 iunie funcţionau 2.880 din cele 2.913 magazine ale grupului, însă vânzările comparabile (like-for-like) au rămas negative. Andy Bond se aşteaptă ca veniturile să rămână sub media multianuală pentru restul anului 2020. "Totuşi, este posibil ca, pe segmentul de discount retailing, cererea consumatorilor să se îmbunătăţească într-o perioadă de incertitudine economice prelungită şi noi suntem extrem de bine plasaţi pentru a profita de această tendinţă", a apreciat directorul general de la Pepco Group.

Citește și: Dezvăluire din ședința programată de Klaus Iohannis, la care participă și Ludovic Orban: Nu s-ar mai deschide .

Grupul Pepco, unul din lanţurile de magazine cu cea mai puternică expansiune în Europa de Est, are 2.844 de magazine în 14 ţări, inclusiv în România, unde comercializează îmbrăcăminte, articole pentru casă şi produse alimentare.