Pachetul Mobilitate 1 va avea un efect negativ puternic asupra transportatorilor români, anunță Uniunea Națională a Transportatorilor Rutieri din România

Autor: Remus Vlad, Redactor
Publicat: 31-07-2020 17:03

Uniunea Națională a Transportatorilor Rutieri din România – UNTRR avertizează că Pachetul Mobilitate 1, ale cărui prevederi încep să se aplice din 20 august 2020, va avea un efect negativ puternic asupra transportatorilor români și asupra României, cu consecințe economice majore, anunță MEDIAFAX.

În următorii 2 ani, România va pierde peste 5% din PIB datorită migrării activității de transport rutier internațional, inclusiv a personalului direct implicat si a familiilor, arată UNTRR într-un comunicat. Pe termen mediu și lung România va pierde aproximativ 200.000 de șoferi profesioniști, inclusiv familiile lor și se va confrunta cu o criză fără precedent pe piața muncii. „Totodată, estimăm că vom pierde 30% din operatorii de transport români care nu vor putea supraviețui crizei coronavirus, iar jumatate din firmele rămase care operează transport rutier internațional vor părăsi România înainte de 18 luni, termenul de intrare în vigoare al tuturor prevederilor Pachetului Mobilitate 1”, mai spun transportatorii.

Citește și: Cozmin Gușă: Iohannis este destabilizat! N-ar mai avea discernământul și capacitatea necesare pentru a-și exercita funcția de președinte

Uniunea solicită Ministerului Transporturilor, Infrastructurii și Comunicațiilor și Comisiei Europene să clarifice de urgență regulile care vor intra în vigoare pe 20.08.2020, respectiv să explice cum se poate face dovada întoarcerii acasă a șoferiilor români și să confirme faptul că aceasta poate fi organizată în centrele logistice închiriate sau deținute de firmele românești de transport în Europa de Vest, precum și care sunt sancțiunile pentru nerespectarea acestei prevederi.

Pachetul Mobilitate 1, care prevede reguli discriminatorii în transportul rutier de marfă european a fost publicat astăzi în Jurnalul Oficial UE, marcând condamnarea la moarte a transporturilor rutiere internaționale de marfă românești.

Noul pachet legislativ european în domeniul transporturilor rutiere, publicat vineri, cuprinde o serie de regulamente despre care UNTRR susține că sunt discriminatorii pentru transportatorii români, precum obligația întoarcerii acasă a șoferilor la 3 sau 4 săptămâni și interzicerea repausului săptămânal normal în cabina camionului sau obligația întoarcerii acasă a camioanelor la 8 săptămâni.

Citește și: Gabriela Firea: Cresc văzând cu ochii! Lucrăm intens la cel mai ambițios proiect

„Precizăm că deși modificările regulamentelor europene aduse prin Pachetul Mobilitate 1 se vor aplica teoretic în condiții egale tuturor Statelor Membre, în realitate impactul acestora este semnificativ diferit. Operatorii de transport români și estici vor fi cei mai afectați, întrucât propunerile din Pachetul Mobilitate 1 duc la imposibilitatea de a efectua transport rutier internațional în Europa de Vest de către companiile din Europa de Est”, susține UNTRR.