Veniturile diviziei auto a PSA au revenit pe creştere în trimestrul trei din 2020

Autor: George Traicu
Publicat: 28-10-2020 12:58

Grupul auto francez PSA a raportat miercuri un declin trimestrial al vânzărilor de 0,8%, deşi veniturile de la divizia sa auto au revenit pe creştere, după declinul cauzat de pandemia de coronavirus (Covid-19), transmite Reuters potrivit Agerpres.

Industria auto a beneficiat în ultimele luni de redeschiderea showroom-urilor, deşi unele state, cum ar fi Franţa şi Germania, pregătesc noi restricţii, după creşterea numărului de noi cazuri de coronavirus în Europa.

Vânzările totale ale PSA s-au situat la 15,5 miliarde de euro în trimestrul trei din 2020, un declin de 0,8% faţă de perioada similară din 2019. La divizia auto veniturile au urcat cu 1,2%, la 12 miliarde de euro, după ce înregistraseră o scădere de 35,5% în primul semestru din 2020.

Şi rivala Renault a raportat o cifră de afaceri de 10,37 miliarde de euro în trimestrul al treilea, în scădere cu 8,2% în ritm anual, o performanţă peste aşteptări comparativ cu situaţia înregistrată la începutul anului, graţie în special unei reveniri a vânzărilor în Europa.

Miercuri, PSA a informat că declinul volumelor de vânzări a fost compensat de efectele preţurilor şi de lansarea noilor versiuni ale Peugeot 208 şi Corsa.

PSA şi-a menţinut obiectivul de a înregistra la divizia auto o marjă a profitului ajustat de peste 4,5% în perioada 2019 - 2021.

Autorităţile de reglementare antitrust din Uniunea Europeană vor aproba fuziunea dintre Fiat Chrysler Automobiles (FCA) şi grupul francez PSA, după ce producătorii auto s-au angajat să îndeplinească dubla provocare cu care se confruntă industria: finanţarea vehiculelor prietenoase cu mediul şi pandemia, au declarat săptămâna aceasta pentru Reuters surse care au dorit să-şi păstreze anonimatul.

Obţinerea aprobării Comisiei Europene va oficializa crearea Stellantis, al patrulea producător auto global, rezultat în urma fuziunii de 38 miliarde de dolari dintre producătorul auto italo-american Fiat Chrysler şi grupul francez PSA.

Tranzacţia finanţată exclusiv prin acţiuni va uni branduri ca Fiat, Jeep, Dodge, Ram şi Maserati cu branduri ca Peugeot, Opel şi DS - obiectivul fiind reducerea costurilor cu cinci miliarde de euro (şase miliarde de dolari) pe an fără închiderea fabricilor.

Pentru a atenua temerile autorităţii de reglementare antitrust din Uniunea Europeană, PSA s-a oferit să consolideze poziţia companiei nipone Toyota, cu care are o societate mixtă în domeniul producerii autovehiculelor utilitare, prin majorarea producţiei şi vânzarea vehiculelor aproape de preţul de cost. De asemenea, în anumite oraşe Fiat Chrysler şi PSA vor permite dealerilor lor să repare maşinile brandurilor rivale, susţin sursele.

FCA şi PSA speră să finalizeze fuziunea în primul trimestru din 2021.