Principalul motor de căutare din Cehia cere Google despăgubiri de 417 milioane de dolari pentru restricţionarea concurenţei

Autor: Bran Irina Alexandra
Publicat: 10-12-2020 14:22
Actualizat: 10-12-2020 14:23

Principalul motor de căutare din Cehia, Seznam, a cerut joi despăgubiri de 9,07 miliarde de coroane cehe (416,74 milioane de dolari) de la gigantul american Google, pentru restricţionarea concurenţei, transmite Reuters, potrivit AGERPRES.

Google a abuzat de poziţia sa dominantă pe piaţa cehă cu sistemele de operare licenţiate şi magazinele de aplicaţii pentru dispozitivele smart echipate cu sistemul de operare Android, a precizat Seznam.

"Pe baza deciziei Comisiei Europene din 2018, care confirmă că Google a încălcat reglementările antitrust ale UE, cerem compensaţii pentru pagubele pe care le-am suferit în timp ce încercam să distribuim serviciile şi aplicaţiile noastre prin dispozitivele mobile echipate cu sistemul de operare Android", a afirmat Pavel Zima, adjunctul preşedintelui Seznam.

Google nu a răspuns imediat solicitărilor de a comenta anunţul companiei cehe.

Citește și: Dacian Cioloș reacționează! ‘E primul gest de decenţă şi normalitate în Guvernul condus de Viorica Dăncilă’

Seznam, cu o cotă estimată de piaţă de 25% în Cehia, a informat că despăgubirile sunt pentru perioada 2011 - 2018.

Google, care a devenit celebru datorită motorului său de căutare, a raportat anul trecut venituri de 162 miliarde de dolari (137 miliarde de euro). Google este deţinut de gigantul american din domeniul tehnologiei Alphabet Inc, a cărui capitalizare bursieră a depăşit 1.000 de miliarde de dolari.

În 2019, Comisia Europeană a amendat Google cu 1,49 miliarde de euro pentru că a încălcat reglementările privind concurenţa în UE prin practicile sale în domeniul reclamelor.

Executivul comunitar consideră că Google a abuzat de poziţia sa dominantă pe piaţă impunând o serie de clauze restrictive în contractele cu site-urile internet ale terţilor, ceea ce i­a împiedicat pe rivalii Google să afişeze pe site-urile respective anunţuri publicitare proprii asociate cu rezultatele căutărilor.