TURNURĂ INCREDIBILĂ la nivel mondial: ÎNCREDEREA în mediul de afaceri a ajuns să fie mai MARE decât cea în guverne

Autor: Loredana Codruț
Publicat: 15-01-2021 03:10
Actualizat: 15-01-2021 00:02

Mediul de business a luat locul guvernului şi este acum cea mai de încredere instituţie în rândul populaţiei, la nivel global, fiind considerată de două ori mai competentă.

Mediul de afaceri a devenit cea mai de încredere instituţie în rândul publicului la nivel global (61%), înlocuind guvernul (53%), care a scăzut considerabil după ce în luna mai a anului trecut avea o creştere de 11 puncte, arată Barometrul de Încredere Edelman 2021, citat de ZF, conform Mediafax.

Citește și: Florin Cîțu EVITĂ să comenteze DESFIINȚAREA SIIJ: Pentru noi, prioritar e să scăpăm de MCV

În ultimele cinci luni, mediul de afaceri a preluat conducerea în materie de încredere dezvoltând în mod proactiv vaccinuri în timp record şi găsind noi metode pentru munca în pandemie. Încrederea continuă să se concentreze la nivel micro, respondenţii bazându-se şi mai mult pe angajator (76%) şi pe CEO (63%).

„După un an marcat de pandemie, puternice fluctuaţii economice şi un sentiment acut de anxietate, încrederea oamenilor este zdruncinată. Liderii şi instituţiile sunt privite cu scepticism, iar infodemia care a luat avânt odată cu pandemia COVID-19 alimentează această neîncredere generalizată. Barometrul de Încredere Edelman 2021 surprinde acest fenomen şi trage un semnal de alarmă. Mediul de business, guvernele, ONG-urile, mass-media trebuie să ia măsuri pentru a reconstrui încrederea atât de necesară într-o perioadă care rămâne deosebit de complicată. Un pas important în acest sens este combaterea infodemiei, de o manieră constantă şi asumată, cu toate instrumentele pe care aceste instituţii le au la îndemână”, a declarat Corina Vinţan, CEO Links Associates - afiliat Edelman.

Creşterea încrederii în companii vine în paralel cu scăderea drastică a încrederii în sursele de ştiri şi în politicieni. Majoritatea respondenţilor la sondaj consideră că liderii guvernamentali (57%), liderii din mediul de business (56%) şi jurnaliştii (59%) încearcă în mod deliberat să inducă oamenii în eroare spunând lucruri despre care ştiu că sunt false. Infodemia globală a făcut ca încrederea în toate sursele de ştiri să ajungă la cote minime record.

Social media (35%) şi blogurile (41%) sunt creditate cu cea mai mică încredere, în timp ce mass-media tradiţionale (53%) au înregistrat cea mai mare scădere a încrederii, de opt puncte.

Barometrul de anul acesta arată că cea mai mare oportunitate pentru mediul de afaceri să câştige încredere este păstrarea calităţii informaţiilor. Mai mult de jumătate dintre participanţii la sondaj (53%) consideră că, atunci când presa este absentă, corporaţiile trebuie să umple golul de informaţii. Informaţiile primite de la angajator sunt cea mai de încredere sursă (61%), depăşindu-le pe cele furnizate de guvernul naţional (58%), de mass-media tradiţionale (57%) şi de social media (39%).

„Evenimentele de anul trecut au dus la creşterea responsabilităţii mediului de afaceri de a se implica în problemele societăţii, precum specializarea angajaţilor şi egalitatea pe criterii de rasă. De asemenea, au creat noi aşteptări pentru mediul de afaceri să se implice în domenii care nu ţin de activitatea curentă, cum ar fi oferirea de informaţii şi asigurarea calităţii informaţiei”, a declarat Richard Edelman - CEO Edelman.

Barometrul de Încredere Edelman 2021 este cel de-al 21-lea studiu anual de încredere şi credibilitate. Sondajul a fost realizat de Edelman Data & Intelligence şi a constat în interviuri online de 30 de minute, efectuate în perioada 19 octombrie - 18 noiembrie 2020. Studiul a fost realizat pe un eşantion de peste 33.000 de respondenţi, care include 1.150 de respondenţi ai populaţiei generale din 28 de ţări şi câte 200 de respondenţi informaţi în fiecare ţară, cu excepţia Chinei şi SUA, care au avut fiecare câte un eşantion de 500 de respondenţi informaţi.