Glovo vrea să rămână independentă în condiţiile în care veniturile înregistrează creşteri de trei cifre

Autor: Grigore Onescu
Publicat: 26-05-2021 18:21

Platforma de livrare rapidă Glovo vrea să rămână o companie independentă, a declarat miercuri directorul său general Oscar Pierre, care a exclus o fuziune cu firma germană Delivery Hero, de la care a preluat unele subsidiare, transmite Reuters.

În luna aprilie a acestui an, Delivery Hero şi-a majorat la 37% participaţia pe care o deţine la start-up-ul Glovo înfiinţat la Barcelona, după ce a furnizat 229 milioane de euro din cele 450 milioane de euro strânse de Glovo la ultima sa rundă de finanţare.

Cu toate acestea, miercuri co-fondatorul şi directorul Glovo, Oscar Pierre, a spus că Glovo nu vrea să fie preluată de grupul german. "Acesta este un subiect pe care l-am discutat deschis cu Niklas Ostberg (-directorul general de la Delivery Hero-nr.). Pentru moment, echipa şi eu suntem încântaţi să continuăm să funcţionăm independent", a declarat Oscar Pierre. Acesta a adăugat că Glovo va dori să rămână o companie independentă şi după o potenţială listare iniţială care ar putea avea loc peste aproximativ trei ani, informează Agerpres.

În schimb, analiştii de la banca de investiţii Jefferies sunt de părere că "Glovo este din ce în ce mai predestinată să fie înghiţită de Delivery Hero", mai ales după ce Glovo a acceptat să plătească 170 milioane de euro pentru a prelua afacerile Delivery Hero din România, Bosnia Herţegovina, Bulgaria, Muntenegru şi Serbia.

Oscar Pierre a spus miercuri că în primul trimestru al acestui an Glovo a înregistrat creşteri de trei cifre ale veniturilor, comenzilor şi numărului de utilizatori, adăugând că o nouă rundă de finanţare în următoarele 12 luni este posibilă. Glovo, serviciu care în prezent este disponibil în 20 de ţări, se aşteaptă să intre pe 10 noi pieţe din Africa şi Europa de Est în decurs de un an şi intenţionează să fie lider pe toate pieţele sale în 2022, a mai spus Oscar Pierre.

Directorul general de la Glovo a mai spus că serviciul se adaptează la noile reglementări din Spania, care impun companiilor de livrări un termen de 90 de zile pentru a-şi transforma curierii în angajaţi cu carte de muncă. Potrivit lui Oscar Pierre, industria globală de curierat va fi caracterizată printr-o mai mare flexibilitate şi protecţie pentru curieri.

Glovo este o platformă de livrare rapidă, lansată în Barcelona. Compania este prezentă în 548 de oraşe din 21 de ţări din Europa, Orientul Mijlociu, America de Sud, Africa şi Africa Subsahariană. Glovo are peste 2,5 milioane de utilizatori lunari activi, 50.000 de curieri activi şi peste 25.000 de parteneri asociaţi din întreaga lume.