CFR Marfă urmează să fie tunul lui Drulă în mandatul vremelnic de la Ministerul Transporturilor

Autor: Roxana Popa
Publicat: 03-06-2021 13:54

 

Astăzi vorbim de cifre reci. Compania are active de 4.7 miliarde de lei (aproximativ un miliard de euro). Anul trecut, CFR Marfă a încasat o jumătate de miliard de lei și a cheltuit de aproape două ori mai mult.

Asta se petrece din cauza unui management defectuos. Peste 3 miliarde de lei (aproape 650 milioane de euro) reprezintă numai facturile pe care CFR Marfă le-a tăiat și niciun angajat nu s-a chinuit să le încaseze de la beneficiari, acuză de deputatul PSD Marian Mina.

Citește și: Vlad Voiculescu a EXPLODAT la adresa lui Alexandru Nazare: OUG prin care se dau bani pe mâna unor potențiali infractori

Suma uriașă pe care compania o are de recuperat urmează, cel mai probabil, să se piardă odată cu manevrele economico-politice ale ministrului Drulă. Cu tot cu metroul domnului Boc de la Cluj și cu tot cu autostrăzile, întregul sistem de transport din România urmează să primească 7,6 miliarde de euro în cadrul Planului de Reziliență.

Practic, infrastructura feroviară urmează să fie finanțată cu aproape 3 miliarde de euro, iar ministrul Drulă vrea să desființeze CFR Marfă care are de recuperat o sumă ce reprezintă 20% din întreg PNRR-ul aferent transporturilor.

Dincolo de pierderile financiare enorme rămân cei 4.800 de angajați ai CFR Marfă care urmează să reprezinte o masă de manevre politice ale oamenilor noi din politică. Au promis „o Românie fără hoție”. Probabil că se refereau la faptul că politicienii vor da numai tunuri serioase.

Ca o comparație tristă: în 2013, în timpul Guvernului PSD, compania urma să fie privatizată. Statul urma să încaseze bani pentru CFR Marfă. În 2021, în timpul guvernării USR – PNL, statul urmează să piardă bani dintr-o afacere dubioasă cu gust de combinație.