Institutul Reuters: STIRIPESURSE.RO, în topul brandurilor media din România/ Digital News Report 2021

Autor: Roxana Popa
Publicat: 23-06-2021 19:44
Actualizat: 23-06-2021 19:50

A fost publicat studiul Digital News Report 2021, coordonat de Reuters Institute de la Universitatea Oxford, care analizează consumul de media şi prezintă tendinţele la nivel mondial. Platforma STIRIPESURSE.RO este menţionată şi în acest an printre principalele branduri media online din România.

Raportul se bazează pe o cercetare realizată în 46 de ţări şi la care au participat peste 92.000 de consumatori de ştiri. În România, sondajul a fost făcut în perioada ianuarie-februarie 2021, pe un eșantion de 2.010 persoane, cu o distribuție mai mult urbană, având o marjă de eroare este de +/-2%.

Raportul integral, AICI! (.pdf)

20% dintre utilizatorii de internet din România se informează cel puţin o dată pe săptămână de pe STIRIPESURSE.RO, potrivit celui mai mare studiu din lume, multianual, despre consumul de informație și opinie al audiențelor digitale.

"Suntem onoraţi să ne regăsim şi în 2021 printre cele mai importante surse de informaţii din România. Cu o echipă mică, dar dedicată muncii de presă, am reuşit să construim în ultimii opt ani un brand de succes. Este o confirmare că ceea ce noi ne-am propus să facem la STIRIPESURSE.RO reprezintă un produs util pentru public. Dincolo de păreri, de aprecieri sau critici inerente, noi ne propunem în continuare să informăm prompt opinia publică cu privire la evenimentele importante din politică, justiţie şi alte domenii. Practic, dacă nu vedeți la noi, foarte probabil nu există", a declarat Florin Puşcaş, redactor-şef STIRIPESURSE.RO.

Potrivit studiului, nivelul de încredere în majoritatea brandurilor de media cuprinse în sondajul Digital News Report și în mass-media în general a crescut în România.

"Din eșantionul DNR, reprezentativ pentru publicul digital românesc din punctul de vedere al vârstei, al sexului și al regiunii de proveniență, indică o creștere cu 4 procente, la 42%, a încrederii în mass-media în general. Acest procent plasează România în centrul plutonului piețelor de media cuprinse în cercetare. La fel ca pe alte piețe de media, crește diferența dintre cei care spun că au încredere în știrile propuse de redacții și cei care au încredere în știrile găsite pe platformele de socializare – numai 29% din eșantionul românesc. Șapte din 10 respondenți declară că folosesc mai mult de șapte surse de informare pe săptămână atât online cât și offline – o constantă în ultimii cinci ani. Prin urmare publicul a urmărit informațiile și opiniile oferite de redacții, ori de câte ori a existat o evoluție notabilă în criza sanitară. (...) În toate țările, majoritatea respondenților (74%) spun că preferă în continuare știrile care reflectă multiple puncte de vedere și care îi lasă pe ei să decidă ce să gândească. Cei mai mulți consideră că știrile ar trebui să încerce să fie neutre cu privire la orice subiect abordat (66%), deși anumite grupuri din rândul persoanelor mai tinere consideră că „imparțialitatea” poate să nu fie adecvată sau de dorit în unele cazuri - de exemplu, când vine vorba de justiție socială", se  arată în raport.