Polemica Rainbowgate ia amploare! Mai mulți sponsori UEFA au afișat reclame în culorile curcubeului

Autor: Bogdan Antonescu
Publicat: 27-06-2021 17:41

Mai mulţi sponsori ai Uniunii Europene de Fotbal (UEFA) au realimentat sâmbătă polemica "Rainbowgate" la EURO 2020, afişând pe panourile publicitare luminoase de la marginea terenului culorile curcubeului reprezentative pentru comunitatea LGBT, în timp ce instanţa continentală a refuzat, miercuri, iluminarea stadionului din Munchen, relatează AFP.

La Amsterdam, pentru meciul Ţara Galilor - Danemarca (4-0) şi apoi la Londra, la meciul Italia - Austria (2-1), din optimile de finală, mai mulţi parteneri majori ai UEFA au afişat mesaje publicitare în culorile curcubeului, cu sloganuri precum "Cheers to all fans" ("Sănătate tuturor fanilor").

Printre aceştia s-au aflat constructorul auto Volkswagen, fabricantul de bere Heineken, reţeaua de socializare TikTok sau platforma de rezervări de cazare Booking.

UEFA a refuzat o solicitare a primăriei din Munchen pentru a ilumina stadionul Allianz -Arena în culorile curcubeului, care sunt utilizate adesea de comunităţile lesbiene, gay, bisexuale şi transsexuale, ca semn de protest împotriva legislaţiei anti-LGBT promovate de guvernul maghiar, cu ocazia meciului Germania - Ungaria (2-2).

UEFA a declinat această doleanţă, amintind că este o organizaţie neutră din punct de vedere politic şi religios, atrăgându-şi însă numeroase critici din toată Europa.