Tehnologia eCall de la bordul mașinii poate salva vieți

Autor: Ionel Dancu, Reporter
Publicat: 13-07-2021 12:34

Serviciul de Telecomunicații Speciale și Dacia România au realizat, astăzi, o demonstrație privind modul de funcționare al sistemelor eCall, se arată într-un comunicat al STS.
În cazul producerii unui accident rutier, acestea generează automat apelarea numărului 112 și transmiterea către Serviciul de urgență a informațiilor relevante pentru localizarea precisă a evenimentului și pentru intervenția echipajelor de salvare: poziția geografică a mașinii, seria VIN, tipul vehiculului, tipul combustibilului utilizat, direcția de deplasare și modul de declanșare a sistemului - automat sau manual.
.
Conform statisticilor, în perioada ianuarie 2020 – iunie 2021, s-au înregistrat 189.213 apeluri la 112 în urma producerii unor evenimente rutiere, dintre care 4.286 au fost efectuate prin sistemul de comunicații eCall. Dintre acestea, în 3.436 de cazuri apelul s-a declanșat automat la impact, iar în 850 de situații apelul a fost inițiat de ocupanții vehiculului.
Reglementările europene impun ca această tehnologie să fie instalată pe toate modelele de mașini proiectate și fabricate după luna aprilie 2018. România a fost prima țară din Europa care, în anul 2013, a pregătit infrastructura de comunicații, la nivel național, pentru implementarea serviciului de urgență eCall.