Tinerii din Generaţia Z vor să devină antreprenori pentru program flexibil şi lipsa unui şef (sondaj)

Autor: Andreea Năstase
Publicat: 28-07-2021 13:51

Majoritatea tinerilor din Generaţia Z (cu vârste între 18 şi 30 de ani) vizează să devină antreprenori, iar principala motivaţie pentru această decizie o reprezintă programul flexibil şi lipsa unui şef, reiese din rezultatele unui sondaj derulat în cadrul proiectului "Practică inteligent dezvoltarea ta!", implementat la nivelul Academiei de Studii Economice (ASE) din Bucureşti.

În ceea ce priveşte sursa veniturilor, respondenţii au declarat, în proporţie de 70%, că primesc cea mai mare parte a banilor de la părinţi, în timp ce la capitolul cheltuieli, 89% dintre tinerii intervievaţi au menţionat că cea mai mare parte a acestora sunt pentru mâncare. De asemenea, în topul cheltuielilor se află hainele şi divertismentul, potrivit agerpres.ro.

Conform cercetării, printre cele mai importante aspiraţii au fost nominalizate: independenţa financiară - în cazul a 71% dintre participanţii la studiu, sănătatea (63,2%) şi reuşita în carieră (60%).

În plus, nevoia de a fi parte dintr-un mediu în care să se poată exprima liber şi întemeierea unei familii sunt alte deziderate ale celor chestionaţi.

Întrebaţi care sunt lucrurile care le lipsesc cel mai mult în prezent, doar 20% dintre tineri au răspuns că au tot ceea ce au nevoie, în timp ce 22% au menţionat timpul liber ca cea mai mare lacună în programul actual, iar 10% au reclamat insuficienţa banilor raportat la nevoile lor.

Chestionaţi cu privire la modalitatea şi preferinţele de socializare, 83% dintre tineri au declarat că preferă mediul offline, dar cu toate acestea, din diferite considerente, tot canalele online rămân cele mai utilizate. Astfel, 91,2% au indicat Instagram ca platformă principală de socializare, iar 67,7% Whatsapp.

La nivel general, 85% dintre tinerii din Generaţia Z au declarat că vor devină antreprenori, unul dintre motive fiind programul flexibil şi lipsa unui şef.

Studiul citat a fost efectuat în perioada mai - iunie 2021, în parteneriat cu agenţia de comunicare şi relaţii publice, United Media Corporation, şi a inclus 171 de respondenţi, tineri aparţinând generaţiei Z, studenţi înscrişi în grupul-ţintă al proiectului, din cadrul ASE şi nu numai, cu vârste cuprinse între 18 şi 30 de ani.

ASE din Bucureşti derulează, în perioada 22 septembrie 2020 - 21 septembrie 2022, proiectul "Practică inteligent dezvoltarea ta", co-finanţat prin Programul Operaţional Capitalul Uman, 2014 - 2020; Axa prioritară 6 - Educaţie şi competenţe. Obiectivul general al proiectului îl constituie facilitarea tranziţiei studenţilor de la şcoală la viaţa activă prin furnizarea unui pachet integrat de servicii de orientare şi consiliere în carieră, coaching, învăţare practică şi organizarea unor stagii de practică la potenţiali angajatori, în vederea dobândirii de competenţe şi a învăţării pe tot parcursul vieţii.

Grupul-ţintă al proiectului este format din 321 de studenţi ai Academiei de Studii Economice din Bucureşti, de la ciclul licenţă şi de la ciclul master, cu domiciliul în regiunile de dezvoltare Nord-Est, Sud-Est, Sud - Muntenia, Sud-Vest Oltenia, Vest, Nord-Vest şi Centru.

Academia de Studii Economice din Bucureşti este liderul învăţământului superior economic şi de administraţie publică din România şi Europa de Sud-Est, bine poziţionată la nivel internaţional, fapt atestat de locurile ocupate în clasamentele internaţionale.