BUNĂSTAREA românilor, doar în poveștile premierului Românii NU ÎȘI PERMIT mașini noi -80% din achiziții sunt SECOND HAND

Autor: Loredana Codruț
Publicat: 04-08-2021 16:38
Actualizat: 04-08-2021 17:36

Înmatriculările noi de autobuze ṣi microbuze au crescut cu 32,8% în trimestrul al doilea al anului faţă de aceeași perioadă din anul trecut. Tot atunci, ponderea înmatriculărilor noi de autoturisme aduse second-hand a fost de 78,5%.

În al doilea trimestru din an, comparativ cu trimestrul corespunzător din anul trecut, înmatriculările noi de vehicule rutiere pentru transportul pasagerilor au înregistrat creṣteri la toate categoriile astfel: categoria autobuze ṣi microbuze de 2,2 ori, la categoria mopede ṣi motociclete cu 49,0% ṣi la categoria autoturisme cu 32,1%, arată datele publicate, miercuri, de Institutul Naţional de Statistică (INS), scrie Mediafax.

În ceea ce privește înmatriculările noi de vehicule rutiere noi pentru transportul pasagerilor au fost înregistrate creṣteri la toate categoriile astfel: la categoria autobuze ṣi microbuze cu 88,9%, la categoria mopede ṣi motociclete cu 74,8% ṣi la categoria autoturisme cu 24,5%.

În ceea ce priveṣte înmatriculările noi de vehicule rutiere pentru transportul mărfurilor au fost înregistrate creṣteri la toate categoriile astfel: categoria autotractoare de 2,1 ori, la categoria remorci ṣi semiremorci cu 52,6% ṣi la categoria autocamioane (inclusiv vehicule rutiere pentru scopuri speciale) cu 20,3%. Înmatriculările noi de vehicule rutiere noi pentru transportul mărfurilor au înregistrat creṣteri la toate categoriile astfel: categoria autotractoare de 2,9 ori, la categoria remorci ṣi semiremorci cu 84,9% ṣi la categoria autocamioane (inclusiv vehicule rutiere pentru scopuri speciale) cu 44,6%.

Faţă de primul trimestru din acest an, în cel de-al doilea înmatriculările noi de vehicule rutiere au înregistrat creṣtere

cu 4,4% la vehiculele pentru transportul pasagerilor și cu 2,2% la vehiculele pentru transportul mărfurilor.

Vehiculele rutiere clasificate în conformitate cu Normele europene de poluare, înmatriculate în circulație, cuprindeau, la sfârșitul trimestrului al doilea din acest an, în proporție de 56,2%, vehicule cu normele de poluare Euro 4, Euro 5 sau Euro 6 și în proporție de 12,3%, vehicule cu norma de poluare Non-Euro.

Pentru categoria autoturisme, cea mai însemnată pondere a fost deținută de vehicule conforme cu norma europeană Euro 4, respectiv 35,3%.

Pentru categoria autobuze ṣi microbuze cele mai multe vehicule, respectiv 25,8% au fost clasificate în norma Euro 3, iar pentru categoria mopede ṣi motociclete, cele mai multe vehicule - 30,6% - au fost clasificate Non-Euro.

Vehiculele conforme cu norma europeană Euro 3 au predominat pentru categoria autocamioane în proporṭie de 30,5%, cele conforme cu norma Euro 6 au fost preponderente pentru categoria autotractoare în proporṭie de 32,3%, în timp ce pentru categoria vehicule rutiere pentru scopuri speciale cele mai multe vehicule, respectiv 26,7% au fost clasificate în norma Non-Euro.