O reclamă controversată face valuri în Timișoara - FOTO

Autor: Ionel Dancu
Publicat: 18-08-2021 15:32

Un panou publicitar amplasat în apropiere de centrul oraşului Timişoara a stârnit reacţii pe reţelele sociale. Reprezentanţii companiei care au amplasat acest panou au anunţat că îl vor da jos, în urma reacţiilor negative.

  • Diversitatea înseamnă să lucrăm cu cele mai exotice persoane. Moldovenii, de exemplu”, stă scris pe panoul publicitar care a devenit viral pe reţelele sociale.

”Rasism smart city - moldovenii exotici. Am trăit în mai toate regiunile ţării: Chişinău, Iaşi, Cluj, Timişoara - mai mult timp - ani. În altele temporar. Cu cât provincialismul e mai mare, cu atât complexele de superioritate sunt mai mari. Cluj şi mai nou Timişoara sunt topul acestor complexe. Cauze multiple. N-am chef acum. Dar între Funar şi Boc nu e o diferenţă atât de mare cât se crede - e de stilistică nu conţinut - dacism tehno smart city (nu fascism - e şi acela social la Pata Rât) . Poftim noul exemplu: la angajări - exotismul. Timişoara - fruntea. Da basarabeni nu vreţi? Exotism extrem. Cât de provincial să fii? Şi aici avem clasa cool creativă - aiaiaia - rasism smart city”, a scris un internaut pe Facebook.

Managerul de comunicare şi branding al companiei le-a răspuns celor care au comentat pe tema acestui panou, că reclama face parte dintr-o serie de şapte, bazate pe ideea de diversitate.

„Reclama asta face parte dintr-o serie de şapte variante diferite, care se bazează mult pe ideea de diversitate. În varianta originală veţi regăsi “bavarians”, în cea postată în Timişoara am ales moldovenii, în cea din Iaşi oltenii/ardelenii, în cea din Sibiu bănăţenii. Am ales să punctăm locaţiile noastre din fiecare regiune şi oamenii faini cu care lucrăm. Ideea de diversitate o veţi regăsi şi în celelalte panouri (print sau digital). Umorul e apanajul oamenilor inteligenţi cu care lucrăm şi vom lucra. Sunt moldoveancă şi mândră de originea mea”, a comentat pe Reddit Alina Bratu, managerul de comunicare şi branding al companiei.

Ulterior, reprezentanţii companiei au anunţat prin Alina Bratu, tot într-un comentariu pe Reddit, că reclama va fi dată jos.

„Nu a fost intenţia noastră să insultăm oricare naţionalitate sau cultură. Scopul reclamei a fost să arătăm că diversitatea este importantă pentru noi, iar compania noastră este formată dintr-o echipă globală. Regretăm dacă a fost provocat vreun rău. Afişul va fi dat jos în următoarele zile”, a mai postat Alina Bratu în numele companiei, în limba engleză.