VIDEO| Serialul sud-coreean Squid Game face furori în China, deşi este interzis în regiune

Autor: Anca-Adriana Huza
Publicat: 07-10-2021 23:33

Serialul sud-coreean Squid Game, transmis de Netflix, e pe val în China, în ciuda faptului că platforma de streaming nu este disponibilă în regiune, transmite NME.

Cotidianul coreean JoongAng Daily susţine că serialul a adunat peste 1,7 miliarde de menţiuni pe platforma chineză de socializare Weibo până la data de 4 octombrie.

Popularitatea serialului în China este impresionantă deoarece Netflix, platforma de streaming care distribuie exclusiv Squid Game, nu este disponibilă în această ţară.

Deşi „Great Firewall” (Marele zid de foc chinezesc) a blocat mai multe servicii de internet globale, inclusiv platformele de socializare Facebook şi Twitter, totuşi se pare că utilizatorii au recurs la descărcări ilegale.

„În prezent, Netflix este disponibil într-un total de 190 de ţări, dar nu şi China. În prezent, nu există nicio modalitate legală de a viziona Squid Game în China şi suntem conştienţi de faptul că telespectatorii din această țară nu urmăresc serialul în mod legal. Dar pirateria online nu este ceva nou”, a declarat un oficial Netflix pentru Korea JoongAng Daily.

Cu toate acestea, Netflix a mai anunțat că nu intenţionează deocamdată să ia măsuri legale împotriva pirateriei, dar că în prezent cooperează cu diverse agenţii de monitorizare din întreaga lume pentru a eradica conţinutul ilegal.

Lee Gyu-tag, profesor la Universitatea George Mason din Coreea, spune că există şi o parte bună a problemei pirateriei conţinutului coreean, potrivit Mediafax.ro.

„Chiar şi atunci când emisiunile coreene sunt consumate pe ascuns, acest lucru ajută la promovarea culturii noastre. Acest lucru poate servi drept bază pentru momentul în care China va decide să îşi relaxeze reglementările privind conţinutul străin”, a declarat acesta pentru Korea JoongAng Daily.

„Atât coreenii, cât şi chinezii sunt nemulţumiţi de această situaţie. Aşadar, în loc să-i condamnăm pur şi simplu pe chinezi pentru piraterie, putem spera că popularitatea acumulată acţionează în favoarea noastră dacă China se va deschide în viitor”, a adăugat Lee.

Squid Game a înregistrat, de asemenea, o creştere masivă a popularităţii în întreaga lume, ajungând luna trecută pe primul loc în topul Netflix din SUA şi ajungând pe locul doi în topul global.

Ted Sarandos, co-directorul executiv al Netflix, a vorbit, de asemenea, despre succesul serialului, spunând că acesta este pe cale să devină cel mai mare serial al lor din toate timpurile.