Viziunea ministrului Cadariu privind `frunza` Elenei Udrea: Este valabil, apare pe site-ul ministerului, din păcate, este extrem de puţin folosit

Autor: Cătălin Lupășteanu, reporter
Publicat: 08-01-2022 21:46
Actualizat: 09-01-2022 08:09

Ministrul Antreprenoriatului şi Turismului, Constantin-Daniel Cadariu, a afirmat că brandul de ţară, realizat în timpul mandatului de ministru al Elenei Udrea, este valabil, apare pe siteul ministerului, dar este extrem de puţin folosit, potrivit news.ro.

Cadariu a fost întrebat, sâmbătă, într-o conferinţă de presă susţinută la Constanţa, despre faptul că sigla şi brandul de ţară nu sunt folosite şi dacă are o strategie în acest sens.

“Din punctul meu de vedere noi, românii, avem o preocupare atunci când ajungem într-o funcţie de conducere, la un minister, suntem tentaţi să tăiem totul şi luăm lucrurile de la zero.

Citește și: PEDEAPSĂ DURĂ cerută de procurorii DNA în cazul ex-secretarului de stat Mihnea Costoiu

Ori nu mi se pare firesc. Atunci când s-a lucrat la o siglă şi la un brand de ţară, eu ştiu că s-a depus mult efort, au fost puse la bătaie resurse, au fost implicaţi specialişti şi chiar dacă în acel moment o persoană care conducea ministerul avea o percepţie nu tocmai pozitivă, trebuie să o recunoaştem că s-a răsfrânt şi asupra brandului şi asupra siglei.

El este valabil, apare pe siteul ministerului, din păcate, este extrem de puţin folosit”, a declarat Cadariu.

Ministrul a completat, afirmând că dacă discutăm de promovare, de asocieri cu alte regiuni sunt multe lucruri pozitive, considerând că este nevoie de un OMD naţional care să lege toate aceste lucruri şi care să contribuie la promovarea României ca destinaţie turistică.

Constantin-Daniel Cadariu s-a aflat sâmbătă, la Constanţa, unde a avut o întâlnire cu autorităţile locale şi cu investitori în turism.

Cadariu despre `frunza` Elenei Udrea

Cu o zi înainte Cadariu a vorbit despre același subiect și la Brașov.

Brand-ul de ţară şi sigla realizate în mandatul fostului ministru al Turismului Elena Udrea sunt valabile, însă nu sunt folosite şi ar fi "o nebunie" să se ia de la zero realizarea altuia, a declarat vineri, la Braşov, ministrul Antreprenoriatului şi Turismului, Constantin-Daniel Cadariu, potrivit Agerpres.

"Dacă, de-a lungul timpului, ministerul - că a fost de sine stătător, că a fost agenţie, că a fost amestecat cu alte ministere - şi-ar fi făcut treaba, am fi avut deja un brand de ţară, o promovare unitară a destinaţiei România, din care să decurgă promovarea destinaţiilor regionale, locale. (...)

Cu referire strict la acel brand şi acea siglă - frunza şi Grădina Carpaţilor - eu sunt pe conceptul că nu trebuie, când vii undeva - în cazul acesta să conduci un domeniu ca turismul - să tai totul şi să o iei de la zero. Ar fi o nebunie curată să nu iei ceva la ce s-a muncit, s-au consumat bani, au fost implicaţi specialişti.

Citește și: `Băiat deștept` din Energie RUPE TĂCEREA după 10 ani - `O vedeam pe doamna Udrea..

Din păcate, conotaţia negativă a unui ministru care a fost implicat a omorât acel ceva. Din ce ştiu, brandul şi sigla sunt valabile, însă nu sunt folosite", a afirmat Cadariu într-o întâlnire consultativă cu reprezentanţii autorităţilor locale şi ai mediului de afaceri din Braşov.

În context, el a menţionat că "ministrul din prima jumătate a anului trecut de la Economie, Antreprenoriat şi Turism (Claudiu Năsui - n.r.) nu a fost de acord să se dea 100 şi ceva de euro să se păstreze domeniul romanian.travel" şi că a promovat o modificare legislativă la OUG 58/1997 prin care era desfiinţată funcţia de ataşat pe turism al României în străinătate, "deşi, la momentul respectiv, pe cele 40 de posturi, nu era angajat nimeni".

În ce priveşte promovarea externă a României, Cadariu a precizat că ministerul pe care îl conduce pregăteşte două acte normative, care vizează participarea atât la târgurile internaţionale care sunt pe lista sa, cât şi programul pentru celelalte astfel de evenimente.

Pe de altă parte, Cadariu a criticat la Braşov programul "Schi în Carpaţi", din 2002, afirmând că, din păcate, acesta a folosit, de cele mai multe ori, "pentru a da satisfacţie unor administratori locali" şi că s-au construit prea multe pârtii de schi "acolo unde nu au ce căuta", adăugând că, în opinia sa, cu sprijin guvernamental ar trebui realizate doar una, două sau cel mult trei domenii schiabile, care să fie incluse într-un viitor masterplan în turism.