Premierul Nicolae Ciucă, întâlnire cu CEO-ul companiei Azomureș. Ce au discutat cei doi, în contextul crizei din energie

Autor: Alexandra Cruceru, Redactor
Publicat: 13-01-2022 12:17
Actualizat: 13-01-2022 13:18

Premierul Nicolae Ciucă a avut joi o întrevedere cu CEO al companiei Azomureș, Harri Kiiski. Discuțiile au fost axate pe găsirea unor soluții pentru a menține producția de îngrășăminte competitivă în România, în contextul actualei crize din energie care a dus la scumpirea gazului natural.

Prim-ministrul Nicolae-Ionel Ciucă a avut joi, o întrevedere cu CEO al companiei Azomureș S.A., Harri Kiiski.

La întâlnire au participat ministrul Energiei, Virgil Popescu, ministrul Agriculturii și Dezvoltării Rurale, Adrian Chesnoiu, și reprezentantul Grupului AMEROPA, Mihai Aniței, anunță Executivul.

„Discuțiile au fost axate pe identificarea unor soluții pentru a menține producția de îngrășăminte competitivă în România, în contextul actualei crize din energie care a dus la scumpirea gazului natural. Premierul a apreciat eforturile conducerii companiei și a punctat faptul că menținerea unui climat de afaceri stabil și predictibil pentru companii este prioritară pentru guvernul pe care îl conduce. Susținerea producătorilor importanți din România va produce efecte semnificative în dezvoltarea economiei și va contribui la stabilitatea locurilor de muncă”, potrivit unui comunicat de presă.

Compania a anunţat pe 6 decembrie intenţia de a opri producţia, iar instalaţiile s-au oprit complet până pe 20 decembrie.

”Angajaţii vor veni în continuare la serviciu şi sunt pregătiţi în orice moment să reia producţia dacă şi când condiţiile pieţei o permit. Această oprire nu reprezintă o revizie, singurele noastre activităţi vor fi mentenanţa locală şi pregătirea instalaţiilor pentru iarnă, dar vom încerca să gestionăm cât mai bine platforma până când situaţia de pe piaţa din România se va îmbunătăţi”, declara atunci Harri Kiiski, CEO Azomureş.

Azomureş este unul dintre cei mai mari consumatori de gaze naturale din România, aproximativ 10% din consumul naţional, furnizează 50% din îngrăşămintele utilizate în fermele româneşti şi asigură aprovizionarea constantă a unui număr mare de companii din alte industrii.

Compania a încheiat anul 2020 cu o cifră de afaceri de 1,8 mi­liarde de lei, iar pentru anul acesta şi-a bugetat un business de aproape 2 mi­liarde de lei.