Cartel în publicitatea online - Şefii Google şi Facebook au ştiut despre un acord de împărţire a pieţei

Autor: George Traicu
Publicat: 17-01-2022 00:14

Directorii generali ai Google şi Facebook, Sundar Pichai şi Mark Zuckerberg, au avut cunoştinţă despre o înţelegere de împărţire a pieţei de publicitate online, conform unei plângeri modificate depuse de Texas şi alte state care au intentat un proces antitrust împotriva Google, transmite Reuters, potrivit news.ro.

Acordul cu Facebook, pe care Google l-a numit Jedi Blue, a fost semnat de Sundar Pichai, în timp ce CEO-ul Facebook Mark Zuckerberg a participat la o serie de e-mailuri în care s-a discutat despre înţelegere.

Google a spus ulterior că afirmaţia plângerii ”nu este exactă” şi că plângerea în sine este ”plină de inexactităţi”.

”Intenţionăm să depunem o moţiune de respingere săptămâna viitoare”, a spus un purtător de cuvânt al Google.

Facebook, care între timp a devenit Meta Platforms Inc, a afirmat într-un comunicat că afacerea nu era exclusivă pentru Google şi că alte acorduri au crescut concurenţa pentru plasarea de anunţuri.

Acesta a arătat că este mai bine pentru agenţii de publicitate ”în timp ce îi compensează în mod echitabil pe editori”.