Universal Music Group a încheiat un parteneriat cu platforma Curio pentru a dezvolta colecţii de NFT-uri

Autor: Anca-Adriana Huza
Publicat: 17-02-2022 18:13

Universal Music Group a încheiat un parteneriat cu platforma Curio pentru a dezvolta colecţii de NFT-uri pentru casele sale de discuri şi artiştii săi, au anunţat joi reprezentanţii celor două companii, citaţi de Reuters.

Acordul reprezintă o incursiune majoră într-un domeniu de noi venituri potenţiale pentru Universal Music Group, cea mai mare companie muzicală din lume, care, la fel ca rivalii săi, depinde foarte mult de platformele de streaming pentru a supravieţui din punct de vedere financiar.

Universal Music a anunţat că doreşte că colaboreze cu platforma Curio pentru a dezvolta creaţii digitale şi alte obiecte de colecţie pentru companiile sale şi pentru artiştii săi. Curio va deveni şi un fel de magazin online, de unde fanii vor putea să cumpere NFT-uri cu licenţă oficială, începând din luna martie cu o colaborare între Capitol Music Group şi cântăreţul britanic Calum Scott, potrivit Agerpres.ro.

Michael Nash, vicepreşedintele executiv al Universal Music Group pentru strategie digitală, a spus că NFT-urile şi Web3 - următoarea generaţie de internet, construită pe baza tehnologiei blockchain - prezintă o oportunitate pentru casele de discuri şi pentru artişti să creeze produse digitale unice pentru fanii lor, într-o perioadă în care platformele de streaming au făcut ca accesul la muzică să devină omniprezent.

NFT-urile produse de grupul Universal vor fi fişiere care vor conţine obiecte muzicale, artistice şi de alte tipuri.

Grupul Universal explorează în mod activ diverse modalităţi pentru a obţine profituri de pe urma popularităţii tot mai mari de care se bucură bunurile de colecţie digitale, mergând până într-acolo încât a înfiinţat un grup muzical, Kingship, alcătuit în întregime din personajele simiene ce compun trupa de NFT-uri Bored Ape Yacht Club. Acele maimuţe animate, care există doar sub forma unor obiecte unice în tehnologia blockchain, au devenit bunuri mult râvnite de celebrităţi de la Hollywood şi diverşi colecţionari.

Parteneriatul cu Universal Music Group reprezintă o realizare majoră pentru platforma Curio, care a fost înfiinţată în 2020 şi a lansat primele sale NFT-uri în februarie 2021. De atunci, compania a lansat peste 75.000 de obiecte digitale de colecţie, colaborând cu parteneri din universul muzicii, filmului şi industriei de televiziune.

Platforma prezintă NFT-uri inspirate din serialul de televiziune "American Gods", bazat pe romanul omonim al scriitorului Neil Gaiman, şi din filmul "Scott Pilgrim vs. The World", lansat de Universal Pictures în 2010.