Grupul agroalimentar francez Danone anunţă o strategie de creştere a vânzărilor în următorii trei ani

Autor: Anca-Adriana Huza
Publicat: 08-03-2022 17:57

Grupul agroalimentar francez Danone are ca obiectiv creşterea anuală a vânzărilor cu 3% - 5% în următorii trei ani şi majorarea investiţiilor în brandurile sale, conform strategiei prezentate marţi de noul director general Antoine de Saint-Affrique, transmite Reuters

Saint-Affrique, care a preluat în septembrie conducerea celui mai mare producător mondial de iaurt, implementează planul de redresare pe fondul majorării costurilor de producţie şi al incertitudinilor provocate de invadarea Ucrainei de către Rusia, care a forţat Danone să-şi suspende investiţiile în Rusia.

"Planul de reînnoire al Danone include condiţiile pentru o creştere sustenabilă şi competitivă, urmată de rezultate financiare consistente, pentru a crea valoare pentru toţi", a explicat şeful companiei, potrivit Agerpres.ro.

Danone va reinvesti în 2022 toate economiile, evaluate la 700 de milioane de euro, şi are ca obiectiv majorarea productivităţii cu 5% faţă de 2021. Ca rezultat, compania se aşteaptă la o creştere a vânzărilor cu 3% - 5%, de la 3,4%.

Pentru perioada 2023 - 2024, Danone are ca obiectiv "o creştere profitabilă" şi o extindere selectivă în privinţa segmentelor şi a zonelor geografice, căutând să facă achiziţii.

Anul acesta, acţiunile Danone au scăzut cu 12%.

Producătorul iaurtului Activia a fost nevoit să implementeze cea mai importantă majorare a preţurilor din ultimii şapte ani pentru a contracara efectele inflaţiei. Companiile de aliment şi băuturi sunt afectate de creşterea costurilor şi au avertizat că aceste creşteri vor afecta profitabilitatea lor.