Strategia zero COVID a Chinei zguduie companiile internaționale. Pierderi uriașe pentru Apple și Starbucks

Autor: Alexandra Cruceru, Redactor
Publicat: 05-05-2022 18:02
Actualizat: 05-05-2022 19:14

Companii importante, precum Apple și Starbucks, sunt zguduite de strategia zero Covid a Chinei. Mai multe corporații internaționale avertizează că tentativa Chinei de a controla virusul le afectează afacerile.

Shanghaiul a fost afectat de mai bine de o lună, multe persoane fiind izolate în ansambluri rezidențiale. Beijingul este, de asemenea, în alertă din cauza COVID.

Apple a declarat că lockdown-ul va afecta probabil vânzările din trimestrul curent între 4 și 8 miliarde de dolari (3,2 miliarde de lire sterline și 6,4 miliarde de lire sterline), notează Sky News.

Există, de asemenea, o penurie continuă de cipuri pentru calculatoare.

Starbucks a declarat la începutul acestei săptămâni că vânzările din magazine din China au scăzut cu 23% în trimestrul care s-a încheiat pe 3 aprilie, comparativ cu același trimestru al anului trecut.

DuPont, care vinde inclusiv adezivi și materiale de construcții a declarat că a anticipat „principalele incertitudini externe din mediul macro, și anume închiderile legate de COVID în China".

Și Estee Lauder și-a redus perspectivele pentru întregul an din cauza restricțiilor COVID din China și a inflației.