Mark Zuckerberg declară că Meta va testa obiectele de colecție digitale pe Instagram începând cu această săptămână

Autor: Bogdan Antonescu
Publicat: 10-05-2022 07:51

Mark Zuckerberg, CEO al companiei-mamă a Facebook, Meta, a declarat că compania începe să testeze în această săptămână obiecte digitale de colecție pe platforma de partajare a fotografiilor și videoclipurilor Instagram, semnalând o mișcare către adăugarea de token-uri nefungibile sau NFT, conform cointelegraph.com.

Într-un interviu cu Tom Bilyeu, de la Impact Theory, publicat luni pe Facebook, Zuckerberg a spus că mișcarea de a testa obiectele digitale de colecție pe Instagram a fost primul pas către a permite creatorilor și colecționarilor să afișeze NFT-uri pe alte aplicații aflate sub controlul Meta: WhatsApp, Facebook Messenger și Facebook. Potrivit CEO-ului, Meta plănuia să „aducă în curând funcționalități similare pe Facebook” și să lucreze la „NFT-uri cu realitate augmentată” și pentru Instagram.

Mișcarea se pare că ar permite utilizatorilor Instagram să afișeze NFT-uri ca profiluri de profil, așa cum Twitter a anunțat pentru prima dată în septembrie 2021 că utilizatorii săi vor putea face și apoi, lansând suport iOS pentru avatarele hexagonale NFT în ianuarie. Reddit a declarat la scurt timp după lansarea NFT de către Twitter că testează jetoanele ca imagini de profil pe platforma sa, în timp ce aplicația de serviciu de abonare a conținutului OnlyFans – pe care mulți o folosesc pentru a promova conținutul pentru adulți – a oferit imagini de profil NFT din decembrie 2021.

Datareportal a raportat că Instagram avea aproximativ 1,5 miliarde de utilizatori la nivel global în ianuarie 2022, aproximativ jumătate din cei 2,9 miliarde de Facebook. Mulți utilizatori importanți din spațiul cripto au deja conturi cu platforma de partajare a fotografiilor și videoclipurilor, de care au profitat unii hackeri. Cointelegraph a raportat în aprilie că actori răi au încălcat pagina de Instagram a Bored Ape Yacht Club și au distribuit link-uri către un airdrop fals celor peste 600.000 de urmăritori ai proiectului.

De la rebranding de la Facebook la Meta în octombrie 2021, compania de social media a anunțat multe inițiative care vizează utilizatorii de criptomonede și metaverse. Deși Asociația Diem și -a închis proiectul de monedă digitală Diem – fostul Libra – în februarie, Meta a deschis luni ușile unui magazin de vânzare cu amănuntul pe tema metaversului din cărămidă și mortar din Peninsula San Francisco.